۴ خرداد ۱۴۰۳، ۰:۰۲
کد خبر: 85487410
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دیلی میل: خطر بوئینگ‌های خطوط هوایی آمریکا را تهدید می‌کند

تهران- ایرنا- نشریه دیلی میل در گزارشی به نقل از اداره هوانوردی آمریکا (FAA)، نوشت: هواپیماهای بوئینگ مورد استفاده توسط خطوط هوایی یونایتد و امریکن ایرلاینز دارای نقص فنی احتمالی هستند که می‌تواند باعث آتش‌سوزی یا انفجار در این هواپیماهای مسافربری شود.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا، در گزارش دیلی میل آمده است: اداره هوانوردی فدرال آمریکا به تازگی اعلام کرد که ۳۰۰ هواپیمای مسافربری ساخت شرکت آمریکایی بوئینگ که در حال حاضر در خطوط هوایی یونایتد و امریکن ایرلاینز استفاده می‌شوند، به دلیل نقص محتمل فنی ممکن است دچار آتش‌سوزی شده یا منفجر شوند.

گزارش دیلی میل فاش کرد که این مشکل در بوئینگ‌های ۷۷۷ مشاهده شده است که اگر به آن رسیدگی نشود، می‌تواند باعث آتش گرفتن مخازن سوخت روی بال هواپیماها و انفجار آنها شود.

بر اساس گزارش دیلی میل، اداره هوانوردی فدرال، دستورالعمل جدیدی را در اوایل سال جاری (۲۰۲۴) برای رسیدگی به نقص احتمالی در هواپیماهای بوئینگ پیشنهاد کرد.

در گزارش دیلی میل آمده است: اداره هوانوردی فدرال آمریکا این موضوع را در ماه مارس گزارش کرد و از شرکت بوئینگ خواسته بود تا تاریخ ۹ می (۲۰ اردیبهشت) در مورد اقدام‌هایی که در این خصوص انجام داده، به این اداره پاسخ دهد اما مشخص نیست که آیا این شرکت این کار را انجام داده است یا نه.

این گزارش می‌افزاید: تاکنون بروز آتش‌سوزی و مشکلات فنی دیگر در هواپیماهای مسافربری بوئینگ باعث کشته شدن ۳۴۶ نفر شده است.

بر اساس گزارش دیلی میل، پیش تر نیز یک فروند از هواپیماهای بوئینگ ۷۷۷ متعلق به خطوط هوایی سنگاپور در حین پرواز دچار مشکل شد که بر اثر آن، یک نفر جان باخت و ۳۰ نفر مجروح شدند.

به گزارش ایرنا، اداره فدرال هوانوردی آمریکا پیش تر نیز اعلام کرده بود که به شرکت آمریکایی هواپیماسازی بوئینگ اجازه پرواز به یکصد فروند سری جدید بوئینگ «۷۸۷ دریم لاینرز» این شرکت را به دلیل بروز مشکل جدید نخواهد داد؛ این درحالی است که پیش از این نیز بوئینگ مدل ۷۳۷ مکس این شرکت نیز با مشکلات زیادی مواجه بود.

نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال با انتشار این خبر افزود: شرکت بوئینگ به علت یافتن پاره‌ای مشکلات، ناچار است تا تحویل این هواپیما به خریداران را بار دیگر برای رفع این نواقص سه هفته به تعویق بیاندازد.

بنابراین گزارش، اداره هوانوردی آمریکا اعلام کرد که این مساله باید بر روی دیگر مدل‌های بوئینگ ۷۸۷ دریم لاینرز که هم اکنون در اختیار سایر خطوط هوایی داخلی و خارجی قرار دارند، صورت گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha