۴ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۵
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85487377
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

دردمندی که دردِ محرومان را خوب می‌شناخت+فیلم

۴ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۵
کد خبر: 85487377
دردمندی که دردِ محرومان را خوب می‌شناخت+فیلم

همدان- ایرنا- کوچه‌پس‌کوچه‌های این دیار و سرزمین این روزها روشن از نام و راه مردی از تبار خورشید و از جنس ایثار و فروتنی است، سیدالشهدای خدمت که متواضعانه و بدون ادعا لباس جهاد بر تن کرد و با محرومان زیست و به ملکوت «عِندَ رَبِّهِم یُرزَقون» رسید.

به گزارش ایرنا؛ نبودنت را ای خادم‌الرضا(ع) هیچکسی به اندازه محرومان، یتیمان و مستضعفان در دورافتاده‌ترین نقاط روستایی که دست پدرانه بر سرشان می‌کشیدی، حس نمی‌کند، همان روستاییان ساده و بی‌آلایشی که برای دیدنت لحظه‌شماری می‌کردند و امروز به پاس خدمات صادقانه‌ات، آیه‌های بلند حماسه و جهاد را در کوچه‌های روستاها به تلاوت می‌نشینند.

مشقِ خدمت شهید جمهور امروز بیش از هر زمان دیگری در روستاهای این سرزمین رنگ حقیقت گرفته و به بار نشسته و مصداق بارز آن، سخن زیبا و گهربار مولای متقیان امیر مومنان علی(ع) است که فرمود: «اِنَّ الجَهاد، بابَ مِن اَبوابُ الجَنّه فَتحُه الله لِخاصّه اَولیائَه»،شهید آیت‌الله رئیسی مردی سخت‌کوش، خستگی‌ناپذیر و پرچم‌دار خدمت و عزت ملت ایران به ویژه روستاییان بود، او در حقیقت یادگاری از سال‌های خدمت شهیدان رجایی و باهنر بود.

نیک می‌دانیم شهید جمهور عزیز؛ دوره خدمت و جهاد هرگز خسته‌ات نکرد، در همه میدان‌ها برای زدودن محرومیت‌ها حاضر بودی و غبار بی‌مهری‌ها ذره‌ای اراده‌ات را برای خدمت به مردم سست نکرد و از مسیر ولایت دورت نساخت، آنجا که در دورترین و محروم‌ ترین نقطه خوزستان، سیستان و بلوچستان و هر نقطه این آب و خاک حاضر شدی و برای اینکه مردم دل‌قُرص شوند، به دور از ریا و تزویر گفتی: «برای رفع مشکلات اگر نیاز باشد، ۳۰-۴۰ بار به آن شهر و دیار سفر می‌کنم تا مشکلات مردم، جوانان و روستاییان حل شود»، آخر برای حل مشکلات مردم آرام و قرار نداشت.

حقّا که پس از این سال‌ها، تلاش، مجاهدت و فداکاری مخلصانه ردای زیبای شهادت آراسته تو بود و لذت شهادت و همجواری با امام مهربانی‌ها علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) گوارای وجودت باد...

آن روز که پرچم خدمت خالصانه را پس از شهادت یاران صادقی همچون شهیدان رجایی و باهنر، بر بلندای ایران اسلامی به اهتزار درآوردی و در محضر رهبر فرزانه انقلاب، همان بیرقی که یاران شهیدت برای خدمت به محرومان بر زمین زدند و عهدی که بستند، همان عَلَم را تو و مجموعه دولتمردان دولت مردمی و انقلابی سیزدهم در دست گرفتید و امروز نتیجه تمامی خدمات خالصانه‌تان در دورترین نقاط روستایی به بار نشسته و مردم طعم شیرین خدمت را چشیدند.

دردمندی که دردِ محرومان را خوب می‌شناخت

نسیم خدمتِ دولت سیزدهم امروز در همه روستاها می‌وزد، از روستاهای خراسان گرفته، تا خوزستان و ایلام، کهکیلویه و بویراحمد، همدان و کرمان و روستاهای دوردست دشتیاری در جنوب استان سیستان و بلوچستان، نشستن در چادرهای عشایر و حضور در بین زاغه‌نشینان منطقه مرادآباد چابهار؛ و امروز هزاران بار از روی رشادت‌ها و درس‌هایی که برای ما از خدمت به مردم مشق کردی، می‌نویسیم تا یادمان باشد محرومان، ولی نعمتان ما هستند و برای بی‌بی گل‌ها و ساختن سایه‌بان برای آنها کوتاهی نکنیم.

شهید جمهور همیشه خاطرمان می‌ماند که در سفرهای استانی‌ات با همان نگاه عدالت‌محورت، روستاییان و محرومان را در اولویت قرار می‌دادی، اِبایی نداشتی که عَبایت خاکی و گِلی شود، ساعت‌ها در میان گل و لای همراه با مردم در روستای صفر مرزی سیستان و بلوچستان راه می‌رفتی و خستگی برایت معنا نداشت و تا گره از مشکل مردم باز نمی‌شد، کوتاه نمی‌آمدی؛ آخر مرام دولت سیزدهم این بود.

ما از تو آموختیم که به قله‌ها بیندیشیم و کلمات استوار را دریابیم، ایستادگی و فروتنی را از تو آموختیم، همان ویژگی‌های نابِ تو که بین خود و مردم عادی فرقی قائل نبودی و به برکت وجودت که از آقا امام حسین(ع) و امام رضا(ع) مدد گرفتی، تا پای جان برای آبادانی روستاها و رسیدگی به محرومان، دریغ نکردی و امروز این خصلت‌های تو تا سال‌های سال ما را ضمانت می‌کند و بی‌دلیل نیست که لقب «سیّد محرومان» گرفته‌ای...

آیت‌الله رئیسی محبوب دل روستاییان بود

و چه زیبا معنا کرد خدمت صادقانه شهید جمهور ایران را یکی از روستاییان ساکن استان همدان: «رئیس جمهور محبوب ایران خدمات رسانی‌اش ارزنده‌ترین ارزنده‌ها بود و شایسته‌ترین و محبوب‌ترین رئیس جمهورها بود».

«محرم سبزیانی» که قلبش از ضایعه سنگین شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش به درد آمده و البته با تمام وجود خدمت صادقانه دولت سیزدهم را در روستا لمس کرده، می‌گوید: آیت‌الله رئیسی در سنوات خدمتش، خدمات بسیاری به خلق خدا داشت و به جاهای دوردست و راه‌های دور بسیاری رفت و با مردم نشست و برخاست.

او خاطرنشان کرد: رئیس جمهور ما به جاده‌سازی، شهرسازی و روستاسازی می‌رسید و فریادرس، دادرس، دادخواه و مردم‌دار بود و از حدّ و مرز خود هم ۱۰ گام جلوتر بود، خیلی لایق و شایسته و محبوب همه دلهای روستاییان بود.

دردمندی که دردِ محرومان را خوب می‌شناخت

رئیس جمهور به معنای واقعی روستاها را آباد کرد

«احمد سرکبود» یکی دیگر از روستاییان نیز معتقد است: خدمتی که آیت‌الله رئیسی به کل ایران کرد، بی‌نظیر است و بزرگترین از خودگذشتگی او این بود که در خدمت مردم بود و بسیاری از واحدهای تولیدی و کارخانه‌های از کار افتاده و صنایع را فعال کرد و تمام کارگران و خانواده‌هایشان و تولیدکنندگان را از خودش راضی نگه داشت.

یک روستایی: آیت‌الله رئیسی عاشق قدرت نبود، عاشق خدمت بود و از جان و دل هم به مردم خدمت کرد، رفتارش با مردم یگانه بود، اگر در یک مسیری عبورش به روستا می‌افتاد، دوست داشت به روستا برود و درد روستا را حس کند.

به گفته او؛ آیت‌الله رئیسی عاشق قدرت نبود، عاشق خدمت بود و از جان و دل هم به مردم خدمت کرد، رفتارش با مردم یگانه بود، اگر در یک مسیری عبورش به روستا می‌افتاد، دوست داشت به روستا برود و درد روستا را حس کند و مشکل روستاییان را از نزدیک شاهد باشد.

سرکبود که آرزویش این بود شهید جمهور را از نزدیک ببیند و در روستای محل زندگیش میزبانش باشد، ادامه می‌دهد: تمام خدماتی که رئیس جمهور محبوب و مردمی ایران به روستاییان از نظر بیمه سلامت، خدمات اجتماعی، مسکن و دیگر موارد، در نوع خود بی‌نظیر است و خدمتش را به صورت واقعی به روستاییان نشان داد و کاری کرد که شهری‌ها همه برگشتند و در روستا زندگی می‌کنند و به معنای واقعی روستاها را آباد کرد.

«منوچهر روستایی» نیز می‌گوید: آیت‌الله رئیسی برای ما خیلی زحمت کشید ما بسیار دوستش داشتیم، برای روستاها و مردم تلاش زیادی کرد، کارخانه‌ها خوابیده بود و او آنها را با استفاده از قوه و توان دولت به راه انداخت، به روستاها سر می‌زد و به مشکلات آنها رسیدگی می‌کرد و دوست داشت با مردم درد دل کند و حرف دل آنها را بشنود.

دردمندی که دردِ محرومان را خوب می‌شناخت

مهاجرت معکوس؛ خدمت ماندگار شهید جمهور به روستاییان

عضو شورای اسلامی روستای جوزان نیز ضمن قدردانی از خدمات ماندگار رئیس جمهور محبوب و مردمی در روستاها؛ اظهار می‌کند: ارتباط آیت‌الله رئیسی با مردم، سرکشی به روستاها، حل مشکلات مردم و حضور صمیمی‌اش در جمع روستاییان در هیچ دولتی سابقه نداشته و نگاه عدالت‌محور خود را در جامعه گسترش داد و این موجب شد که مهاجرت از روستاها به شهرها معکوس شود.

«فضل‌الله احمدی» به خدمات دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان، بهسازی، مقاوم‌سازی مسکن، خدمات در حوزه برق، آب و گاز، آموزش و پرورش و ورزش روستاها اشاره و می‌افزاید: خدماتی که آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور مردمی به روستاها داشت، موجب شد مردم وی را یکی از مردمی‌ترین رئیس جمهورهای تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی بدانند.

یکی از اهالی روستا؛ ارتباط آیت‌الله رئیسی با مردم به ویژه محرومان و مردم روستاها موجب شد تا برای قدردانی و پاسداشت شهید جمهور و همراهانش، در تمامی شهرها و روستاهای کشور مراسم برگزار کنند و خروش و اجتماعات مردم به معنای تقدیر از شهید خدمت بود و سنگ تمام گذاشتند.

به گفته او؛ ارتباط آیت‌الله رئیسی با مردم به ویژه محرومان و مردم روستاها موجب شد تا برای قدردانی و پاسداشت شهید جمهور و همراهانش، در تمامی شهرها و روستاهای کشور مراسم برگزار کنند و خروش و اجتماعات مردم به معنای تقدیر از شهید خدمت بود و سنگ تمام گذاشتند.

احمدی به شهید جمهور این اطمینان خاطر را داد که همپای دیگر مردم وفادار و متعهد و انقلابی ایران اسلامی، تا ما پای جان برای نظام، ولایت و مقام عظمی رهبری ایستاده‌ایم و در انتخابات پیش‌رو با تمام قدرت شرکت می‌کنیم تا مشت محکمی بر دهان دشمنان انقلاب بزنیم و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را حتی در دورترین نقاط جهان به اهتزار درآِوریم.

«ایمان امیری» یک جوان روستایی است که در سایه خدمات دولت در روستا مانده و مشغول کار و کاسبی است، او می‌گوید: دولت آیت‌الله رئیسی جزء معدود دولت‌هایی است که به واسطه فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد، محبوب شده و از نزدیک با اقشار مختلف سر و کار دارد.

دردمندی که دردِ محرومان را خوب می‌شناخت+فیلم

سید محرومان از نزدیک مشکل مردم را لمس کرد

وی ادامه می‌دهد: دولت آیت‌الله رئیسی خدمات ارزنده‌ای به کشور به خصوص روستاییان و عشایر ارائه داد و اهتمام ویژه‌ای به این اقشار داشت و خدماتی همچون آب و گاز و جاده‌کشی در روستاها انجام داد، در حالی‌که رئیس جمهورهای قبلی خیلی در بین مردم حضور پیدا نمی‌کردند، اما آیت‌الله رئیسی از نزدیک با مردم ارتباط مستقیم داشت و مشکلات مردم را لمس و درک می‌کرد و تا جایی که می‌توانست برای رفع مشکلات تلاش می‌کرد و همانطور که خودش گفت: اگر نیاز باشد به خیلی از استانها و شهرها و روستاها بارها سفر می‌کنم تا مشکل حل شود.

امیری تاکید می‌کند: تاکنون اینطور دولتی نداشتیم که به مردم کمک کند و در جریان مشکلات مردم قرار گیرد، در جریان قرار گرفتن یک طرف قضیه است و حل کردن مشکل یک طرف دیگر، دولت رئیسی از نزدیک این مشکلات را لمس کرد و آنها را برطرف می‌کرد.

به گزارش ایرنا؛ این تنها گوشه‌ای از قدرشناسی روستاییان استان همدان به هزاران خدمت ماندگار شهید جمهور است که با رفتن سیدالشهدای خدمت، الفبای وحدت، همدلی و خدمت را سر می‌دهند تا مرد بزرگی که در مقام و جایگاه شهید زنده در خدمت‌رسانی به محرومان و دورترین اقصی نقاط کشور نقش‌آفرینی کرد و حین خدمت به مردم در نقطه صفر مرزی به فیض شهادت نائل آمد، نامش برای همیشه بر بلندای ایران زمین بدرخشد، مردم استان همدان هیچگاه مردادماه سال ۱۴۰۱ را فراموش نمی‌کنند، اما برای همیشه چشم به راه شهید جمهور ماندند و انتظار آمدن دوباره آیت‌الله رئیسی برای مردم این استان حسرت شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha