طرح پایگاه فرهنگی شهید گمنام در خراسان شمالی کلید خورد

بجنورد-ایرنا- طرح پایگاه فرهنگی شهیدگمنام از سلسله طرح های قرارگاه شهید آوینی همزمان با مراسم یادبود شهدای خدمت، پنج شنبه شب در جوار مزار شهید گمنام در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی آغاز به کارکرد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در آیین افتتاحیه طرح پایگاه فرهنگی شهیدگمنام که در جوار مزارشهید گمنام اداره کل با حضور سوگواران شهدای خدمت برگزار شد، دفاع مقدس را فصل مهم تاریخ ایران اسلامی برشمرد و شهدا را گنجینه و میراث ماندگار خواند.

تقی صادقی با بیان اینکه ماندگاری شهدا نیاز به جمع آوری مستندات واقعی و نشر تاریخ شفاهی رشادت‌های شهدا دارد راه اندازی این پایگاه را از سلسله طرح های قرارگاه شهید آوینی عنوان و اظهارکرد: این پایگاه به پاتوقی به منظور ثبت و ضبط تاریخ شفاهی دفاع مقدس تبدیل می شود.

وی افزود: ۱۰ کانون تخصصی ثبت تاریخ شفاهی در بستر کانون های فرهنگی و هنری شهرستان های استان ذیل این پایگاه تشکیل و پس از شکل گیری گروه‌ها و آموزش افراد، سوژه‌ها در اختیار افراد قرار داده می‌شود که خروجی آن در قالب فیلم، مستند،کتاب و شب خاطره خواهدبود تا گنجینه شهدا را برای آیندگان ماندگارکنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به علل نامگذاری طرح گفت: شهید گمنام اداره کل به عنوان یکی از سوژه‌های منتخب در این طرح است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رییسی هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha