خادم انقلاب و مردم بودن، رمز ماندگاری شهید رئیسی است

گنبدکاووس - ایرنا - رییس مرکز بزرگ اسلامی استان گلستان با تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و هیات همراه در سانحه سقوط بالگرد، تصریح کرد: رئیس جمهور همیشه خود را یک طلبه و خادم راستین انقلاب و مردم می‌دانست و با شهادتش در حین خدمت، در دل‌ها ماندگار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌ الاسلام «نورعلی دیلم» عصر پنجشنبه در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در مصلی اهل سنت گنبدکاووس افزود: روحیه طلبگی و خادم انقلاب و مردم بودن آیت الله رئیسی درسایه خدا محوری و حرکت خالصانه در راه رضای باریتعالی بدست آمده بود.

وی، وجود کارگزاران کارآمد و پرتلاش را از عوامل مهم در کارایی یک نظام سیاسی بویژه در جامعه اسلامی دانست و اضافه کرد: آیت الله رئیسی از کارگزاران نمونه کشور و از شاگردان ممتاز مکتب امام راحل و رهبر معظم انقلاب بود.

خادم انقلاب و مردم بودن، رمز ماندگاری شهید رئیسی است

حجت الاسلام دیلم ادامه داد: رئیس جمهور شهید ما همواره حامی رهبری و اعتقاد به اصل ولایت فقیه داشت و هرگز در برابر راهبری جایگاهی برای خود قائل نبود.

وی، اعتقاد به وحدت بین قوا، ترجیح دادن منافع ملی بر منافع حزبی، خدمت برای مردم، استکبار ستیزی، حمایت از جبهه مقاومت، اعتقاد به وحدت مسلمانان، خستگی ناپذیری، پاک دستی، فساد ستیزی و طرفداری از عدالت و پرهیز از تشریفات را از مهمترین ویژگی‌های شخصیتی شهید آیت الله رئیسی برشمرد.

آیت‌الله رییسی، فرهنگ دیپلماسی اخلاق مدار را نهادینه کرد

دستیار استاندار گلستان در امور اهل سنت گنبدکاووس هم در این مراسم با تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش، به تلاش دولت سیزدهم برای توسعه روابط با دیگر کشورهای همسایه و جهان اشاره کرد و گفت: رئیسی، فرهنگ دیپلماسی اخلاق مدار را در توسعه روابط خارجی نهادینه کرد.

آخوند ابوبکر خوجملی افزود: درسایه اهتمام دولت سیزدهم به توسعه روابط با کشورهای دیگر بسیاری از سران کشورهای جهان از حادثه شهادت ایشان ناراحت و در کشورشان عزای عمومی اعلام کردند.

وی اضافه کرد: آیت الله رئیسی با دیپلماسی اخلاق مدار و مدیریت میدان خویش در کشورهای جهان بالاخص جهان اسلام محبوبیت زیادی پیدا کرد.

خادم انقلاب و مردم بودن، رمز ماندگاری شهید رئیسی است

آخوند خوجملی، صادق الوعد بودن در عمل به شعارها و خدمت به مردم، مدیریت جامعه محور و حضور در بین مردم و تواضع و فروتنی را از مهمترین عوامل محبوبت آیت‌الله رئیسی دانست و ادامه داد: ایشان محبت خاصی به اهل سنت استان گلستان بویژه علما داشت.

دستیار استاندار گلستان در امور اهل سنت به خاطره سه دیدار از نزدیک خود با آیت الله رئیسی اشاره کرد و گفت: در هر سه بار ایشان را بسیار متواضع و فروتن دیدم گویی اصلا رئیس قوه مجریه این کشور نیست و انسان با دیدن او احساس آرامش می‌کرد.

وی همچنین به دست گرفتن قرآن و سخنرانی در سازمان ملل را از دیگر اقدامات کم سابقه آیت الله رئیسی دانست و افزود: خداوند هم با درجه شهادت ایشان را محبوب مردم کرد.

در این مراسم که با تلاوت قران همراه بود، جمع زیادی از علما و روحانیون اهل سنت گنبدکاووس به همراه ائمه جمعه، فرماندار و مسوولان این شهرستان مرزی حضور داشتند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha