۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۴۳
کد خبر: 85487257
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دستیار پوتین: روسیه دوست خود را از دست داد + فیلم

۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۴۳
کد خبر: 85487257
دستیار پوتین: روسیه دوست خود را از دست داد + فیلم

مسکو-ایرنا- دستیار علمی رئیس‌جمهوری روسیه پس از امضای دفتر یادبود آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر شهدای سانحه هوایی گفت: روسیه در این حادثه تلخ، یک دوست خوب خود را از دست داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آندری فورسنکو که روز پنجشنبه در اقامتگاه سفارت ایران در روسیه حضور یافته بود، در نشستی با سفیر کشورمان افزود: حادثه بالگرد، بسیار تلخ بود اما بر این باور هستیم که ملت ایران از این مقطع حزن و اندوه به شکل مناسبی عبور خواهد کرد.

وی ادامه داد: روسیه در کنار دولت و ملت ایران است و هرکاری که لازم است در حمایت در این راستا انجام خواهد داد.

سفیر ایران در روسیه نیز در این نشست گفت: دوران ریاست‌جمهوری شهید آیت‌الله رئیسی، دوره طلایی در مناسبات دوجانبه ایران و روسیه بود.
کاظم جلالی با اشاره به اینکه سیاست خارجی ایران بر اساس قانون اساسی زیر نظر مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: سیاست خارجی ایران باثبات است و روند تحکیم مناسبات تهران - مسکو با قوت ادامه خواهد یافت.


آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌ الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از آیین افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نائل شد.
آیت الله سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد از سرنشینان همراه آیت‌الله شهید رئیسی بودند.

پیش از این، رئیس‌جمهوری، رئیس شورای فدراسیون (مجلس سنا)، نخست‌وزیر، دبیر شورای امنیت، وزیر امور خارجه،‌ رئیس کمیته بین‌الملل دوما، اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس، رئیس اداره امور دینی مسلمانان، مدیران و فعالان رسانه‌ و برخی دیگر از مقامات و شخصیت‌های روسیه،‌ عروج شهادت گونه رئیس جمهوری و همراهان وی را تسلیت گفته اند.
شماری از شهروندان مسکو پایتخت روسیه نیز روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ و ساعتی پس از انتشار خبر شهادت رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و همراهان وی در سانحه هوایی، با اهدای گل به سفارت کشورمان در مسکو با مردم ایران ابراز همدردی کردند.
دفتر یادبود شهدای سانحه هوایی نیز روز چهارشنبه در محل اقامتگاه سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو گشوده شد و وزیر امور خارجه، معاونان دو پارلمان (دومای دولتی و شورای فدراسیون)، معاون وزیر کشور و نماینده وزیر دفاع و برخی مقامات دیگر روسیه و همچنین شمار زیادی از سفرا، دیپلمات‌ها و وابستگان نظامی کشورها با حضور در این آیین ضمن امضای دفتر یادبود، به شهید آیت الله رئیسی و همراهان وی ادای احترام کردند.

این آیین روز پنجشنبه برای دومین روز در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha