نام شهید آیت الله رئیسی در تاریخ ایران ماندگار شد

آستارا - ایرنا - رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستارا گفت: نام شهید آیت الله رئیسی برای همیشه در تاریخ ایران اسلامی به عنوان رئیس جمهور مردمی و خادم ملت ماندگار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حسینعلی رضا زاده روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر ضمن تسلیت شهادت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور مردمی ایران اسلامی و همراهان وی در حادثه سقوط بالگرد، اظهار کرد: این داغ، سنگین است، چون منش و رفتار این بزرگوار همه را شیفته خود می کرد و کسانی که از نزدیک با وی کار می کردند بر این امر اذعان دارند.

وی عنوان کرد: اینک باید همه مسئولان رویکرد جهادی و خادمانه وی را محور عمل قرار داده و مسیر وی را ادامه دهند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر و اهمیت این تاریخ، افزود: دشمنان آمده بودند که بمانند و فتح خرمشهر برای آنها مهم بود و صدام رئیس جمهور عراق بر آن افتخار می کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستارا بیان کرد: روزی که رزمندگان ما تا آزادسازی خرمشهر راهی نداشتند، صدام فرماندهان خود را پا به فرار گذاشته بودند، اعدام می کرد.

وی در ادامه گفت: رمز آزاد سازی خرمشهر استقامت، ولایتمداری، ایمان و اعتقاد به خدا بود و رئیس جمهوری شهید ما این باور را داشت و با ذوب در ولایت توانست به مرتبه والایی از خدمت به مردم برسد.

حجت الاسلام رضا زاده ادامه داد: سید شهدای خدمت با اقتدار در سازمان ملل عکس سردار سلیمانی و قرآن را بالا برد و از دشمنان نظام و اسلام ترسی نداشت و این عوامل باعث اقتدار دولت و کشور ما در همه دنیا شده است.

وی بیان کرد: اگر قرار است خرمشهرهای دیگر آزاد شود، باید وحدت، انسجام، ولایتمداری را سرلوحه کارها و اقدامات خود قرار دهیم و با الگو گیری از شهدای خدمت که با نثار جان خود آن را به اثبات رساندند در مسیر آنان گام برداریم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستارا تاکید کرد: ما باید پشت سر ولایت حرکت کرده و مسیر حق را بشناسیم، آیت الله رئیسی به تاکید رهبر انقلاب و همه کسانی که او را درک کردند، فردی ولایتمدار بود.

وی در ادامه با اشاره به عملیات وعده صادق هم گفت: تا قبل از عملیات وعده صادق هیچ دولتی جرات نکرده بود در برابر رژیم غاصب اسرائیل بیایستد اما امروز دنیا در مقابل آنها ایستاده‌اند و این یک خرمشهر دیگر و فتحی بزرگ بود.

وی یادآور شد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب امروز در ژاپن مرگ بر اسرائیل به زبان فارسی گفته می‌شود و دیدیم چه کسی زبان دنیا را بلد است.

فرمانده سپاه شهرستان آستارا در ادامه مراسم بزرگداشت آزادسازی سوم خرداد که در محل سپاه شهرستان آستارا برگزار شد، اظهار کرد: خرمشهر با نصرت الهی آزاد شد و امام راحل به همه ما تذکر دادند که بدون عنایات الهی نمی توانستیم این فتح بزرگ را انجام دهیم.

سرهنگ پاسدار بهزاد قنبری افزود: دشمن استحکامات زیادی در خرمشهر ایجاد کرده و مطمئن بود که کسی نمی‌تواند آن را پس بگیرد ولی توکل به خدا و رهبری امام راحل باعث شد که بتوانیم بر همه آنها فائق آییم.

فرمانده سپاه شهرستان بندر مرزی آستارا همچنین با اشاره به شهادت رییس جمهور و همراهانش گفت: شهید آیت الله رئیسی بهترین مزد و پاداش را گرفت، مسیری که شهدا برای ما ترسیم کردندتا در آن گام برداریم را شهید جمهور دوباره به همه ما متذکر شدند.

وی تصریح کرد: شهید آیت الله رئیسی زبان دنیا را بلد بود از اینرو امروز یک چهارم دنیا عزای عمومی اعلام کردند.

در پایان مراسم تعدادی از رزمندگان جنگ تحمیلی با اهدای لوح قدردانی شدند.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha