۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۵۸
کد خبرنگار: 5593
کد خبر: 85487121
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تأکید عمان و اردن بر ضرورت توقف فوری جنگ علیه نوار غزه

تهران- ایرنا- سلطان عمان در سفری به اردن با پادشاه این کشور دیدار و درباره تحولات منطقه و فلسطین گفت‌وگو کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از پایگاه «الخلیج آنلاین»، «هیثم بن طارق» سلطان عمان که از روز گذشته (چهارشنبه) به امان پایتخت اردن سفر کرده است، با «عبدالله دوم» شاه این کشور دیدار و درباره تحولات منطقه و اوضاع فلسطین گفت‌وگو کرد.

در پایان این دیدار بیانیه‌ای صادر و بر محوریت مساله فلسطین، ضرورت دستیابی به راه‌حل عادلانه جهت پایان دادن به اشغالگری و احقاق حقوق مشروع ملت فلسطین تأکید شد.

در این بیانیه ضمن استقبال از تصمیمات نروژ، ایرلند و اسپانیا در خصوص به رسمیت شناختن کشور فلسطین، آمده است که این تصمیم آن‌ها، گام مهم و اساسی در تأیید این موضوع است که راه‌حل صلح، همان راه‌حل «دو دولتی» است.

اردن و عمان درباره تحولات نوار غزه نیز بر ضرورت ایفای نقش جامعه جهانی به مسئولیت خود برای متوقف کردن این جنگ و اتخاذ تصمیم شورای امنیت در خصوص توقف فوری درگیری و حمایت از غیرنظامیان تأکید کردند.

در بیانیه مذکور آمده است که تداوم حمایت از آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی «آنروا» به منظور فراهم کردن زمینه ایفای نقش محوری این آژانس، ضروری است.

سران اردن و عمان همچنین با هر گونه تلاش برای ایجاد جدایی بین نوار غزه و کرانه باختری از جمله قدس شرقی مخالفت و تأکید کردند که این ۲ منطقه جزو کشور فلسطین هستند.

نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) با حملات بی‌وقفه رژیم صهیونیستی علیه مردم این منطقه مواجه است که تاکنون به شهادت بیش از ۳۵ هزار فلسطینی و آواره شدن هزاران نفر از خانه‌های خود منجر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha