فقدان رئیسی؛ ضایعه‌ای برای جهان اسلام/ امیرعبداللهیان؛ سیاستمدار هوشمند و آرام

تهران- ایرنا- رسانه‌های هندی با انتشار گزارش‌های زنده و لحظه به لحظه از تشییع و وداع با پیکرهای شهدای دولت ایران، شهادت سید ابراهیم رئیسی را ضایعه‌ای برای جهان اسلام دانستند و در توصیف وزیر شهید امور خارجه نیز او را هوشمند و آرام توصیف کردند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، همزمان با مراسم خاکسپاری پیکرهای رئیس جمهوری فقید و وزیر شهید امور خارجه ایران، رسانه‌های تلویزیونی هندی در گزارش‌هایی به پخش لحظه به لحظه و زنده این رویداد پرداختند.

شبکه خبری ویون با انتشار گزارش زنده از مراسم وداع با پیکر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در ساختمان وزارت امور خارجه در تهران، این وزیر شهید را مردی هوشمند و آرام توصیف کرد که احترام همگان را برمی‌انگیخت.

فقدان رئیسی؛ ضایعه‌ای برای جهان اسلام/ امیرعبدالهیان؛ سیاستمدار هوشمند و آرام

شبکه تلویزیونی نیوز ناین نیز که از آغاز علمیات جست و جوی بالگرد این رویداد و سرنوشت مقامات ایرانی را پیگیری کرده است، گزارشی از مراسم روز گذشته تهران برای بدرقه شهدا و ادای احترام مقامات خارجی به پیکر شهیدان تهیه و منتشر کرد. این مراسم حدود سه ساعته در قالب گزارشی با عنوان «آخرین سفر رئیسی» به طور کامل پخش شد.

فقدان رئیسی؛ ضایعه‌ای برای جهان اسلام/ امیرعبدالهیان؛ سیاستمدار هوشمند و آرام

شبکه ناین نیوز ظهر امروز نیز مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر شهدا را به طور جداگانه از شهرری و خراسان رضوی گزارش کرد و به تشریح شخصیت آیت‌الله ابراهیم رئیسی به عنوان یک چهره بین‌المللی سیاسی پرداخت.

رسانه هندی در این گزارش گفت: با این که اندوه رهبر عالی ایران برای مرگ رئیسی با اندوه کشته شدن (شهادت) (سردار قاسم) سلیمانی برابری می کرد، به عنوان یک بزرگتر موقعیت را مدیریت کرد.

فقدان رئیسی؛ ضایعه‌ای برای جهان اسلام/ امیرعبدالهیان؛ سیاستمدار هوشمند و آرام

گزارشگر ناین نیوز اضافه کرد: سانحه بالگرد یکی از بزرگترین شخصیت‌های جهان اسلام را از مسلمانان گرفت، شخصیتی که می توانست راه تازه‌ای در روابط بین المللی بگشاید.

این رسانه افزود: تمام خیابان های تهران و خراسان برای مراسم درگذشت رئیسی بسته شد، حتی مخالفانش به او ادای احترام کردند، زیرا او احترام ها را برانگیخت. با وجود چالش های اجتماعی چون او در یک دوره پرچالش ریاست کرد و حاشیه ها کارش را سخت کردند، به اهداف لازم دست یافت.

ناین نیوز با اشاره به روابط خوب میان ایران، هند و روسیه، گفت: روابط مشترک میان سه کشور این موقعیت (شهادت رئیس جمهوری ایران) را برای هر سه کشور ویژه می کند.

این رسانه هندی اضافه کرد: روابط ایران و هند در زمان رئیسی صرف نظر از تحریم ها پیش رفت و حامل‌های انرژی شامل نفت و گاز و بندر چابهار، بخش مهم این روابط بودند.

ناین نیوز تاکید کرد: حمایت روسیه از دور زدن تحریم های ایران نیز بر اقدامات هند بی تاثیر نبود.

فقدان رئیسی؛ ضایعه‌ای برای جهان اسلام/ امیرعبدالهیان؛ سیاستمدار هوشمند و آرام

این رسانه با اشاره به مشکلات ایران برای انجام علمیات جست‌وجو گفت: تحریم‌ها از نظر سیاسی، اقتصادی و... اجازه نوسازی ناوگان هوایی را به ایران ندادند و در نهایت تهران زمان طلایی نجات مقامات خود را از دست داد.

این رسانه هندی با اشاره به شهید حسین امیرعبداللهیان، اظهار داشت: وزیر امور خارجه ایران یک شخصیت بین المللی برای روابط خارجی ایران بود، او اهداف جدیدی که در سیاست‌گذاری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران تعریف شده بود را به خوبی پیش برد.

ناین نیوز در پایان گزارش خود اشاره کرد: پیکر مقامات ایرانی پس از ادای احترام مقامات بزرگ جهان، در کنار مزار مقدسان خود (حرم مطهر امام رضا (ع) و حرم شریف حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)) به خاک سپرده می شوند.

این رسانه هندی در پایان گزارش زنده خود در یک نشست تخصصی به بررسی تاثیر تحریم‌ها در فرسودگی ناوگان هوایی، ایجاد آسیب‌ و به خطر افتادن جان مردم و مقامات ایران پرداخت.

فقدان رئیسی؛ ضایعه‌ای برای جهان اسلام/ امیرعبدالهیان؛ سیاستمدار هوشمند و آرام

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha