۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۵
کد خبر: 85487032
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مخبر: شهادت امیرعبداللهیان ضایعه‌ای بزرگ برای دستگاه دیپلماسی و کشور است

تهران- ایرنا- سرپرست ریاست جمهوری ضمن ابراز تاسف از دست دادن شهید امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه گفت: شهادت این دیپلمات انقلابی ضایعه‌ای بزرگ برای دستگاه دیپلماسی و کشور است.

به گزارش ایرنا، محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری ظهر امروز (پنجشنبه) با حضور در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و همراه با سیل عظیم مردم مؤمن و قدرشناس در مراسم وداع، تشییع و تدفین پیکر حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه فقید شرکت کرد.

وی در حاشیه این مراسم با خانواده شهید امیر عبداللهیان دیدار و گفت و گو کرد و با ابراز همدردی و تاثر عمیق به خانواده ایشان برای از دست دادن انسانی خدوم و مخلص، شهادت این دیپلمات انقلابی و جهادی را ضایعه ای بزرگ برای دستگاه دیپلماسی و کشور برشمرد.

سرپرست ریاست جمهوری تاکید کرد که مسیر و تلاش های شبانه روزی وزیر امور خارجه فقید چراغ راه دولت در ادامه مسیر خدمتگزاری به مردم است.

مخبر در ادامه ضمن زیارت مضجع شریف حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با مردمان داغدار و حاضران در مراسم تدفین پیکر وزیر امور خاجه فقید دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایرنا، مراسم تشییع پیکر شهید امیرعبداللهیان ظهر امروز پنجشنبه در میدان بسیج شهرری با حضور خیل عظیم مردم ولایتمدار و شهیدپرور شهرری آغاز شد.

در مراسم تشییع شهید امیرعبداللهیان شخصیت‌های فرهنگی، سیاسی از جمله محمد مخبر مدیر قوه مجریه و سرپرست دولت، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، غلامعلی حدادعادل و برخی دیگر از مقامات حضور دارند.

در حال حاضر جمعیت زیادی در میدان بسیج شهرری (سه راه ورامین) حضور دارند و قرار است پس از تشییع در جوار حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) به خاک سپرده شود.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

آیت الله سیّد ابراهیم رئیس‌الساداتی ۶۴ ساله هشتمین رئیس‌جمهور ایران بود.

وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسئولیت‌هایی چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نائب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.

رهبر انقلاب شهریور ماه به مناسبت هفته دولت ضمن قدردانی و تمجید از عملکرد خوب و قوی دولت در برخی بخش‌ها از جمله «کارهای زیربنایی»، «رشد شاخص‌های کلان اقتصادی» و «سیاست خارجی»، گفتند: حضور در بین مردم و مواجهه مستقیم و صمیمی و متواضعانه با آن‌ها، بسیار با ارزش است. ساده‌زیستی، ‌ مواضع انقلابی، روحیه جهادی و بکارگیری جوانان در رده‌های گوناگون مدیریتی را از دیگر کارهای تحسین برانگیز دولت خواندند.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha