۴ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۰۱
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85487005
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

خدمات ماندگار به اهالی فرهنگ و هنر کردستان در دوره شهید رئیسی ارائه شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: دولت کریمه شهید آیت الله رئیسی، خدمات ماندگاری در عرصه سخت‌افزاری و نرم افزاری به حوزه فرهنگ و هنر استان ارائه کرد.

علی اصغر دریایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در دوره کمتر از سه سال دولت سیزدهم به ریاست شهید خدمت، آیت الله رئیسی اقدامات ارزشمندی در حوزه فرهنگ و هنر استان انجام شد، اظهار کرد: برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری، تکمیل و ساخت پلاتوهای شهرهای سقز، دیواندره و بیجار و کلنگ زنی پلاتوهای جدید در شهرهای بانه و قروه از جمله مهمترین این خدمات است.

وی افزود: از افتخارات این دوره کوتاه، برگزاری و احیای جشنواره های دارای سابقه چندین ساله با کیفیت عالی از جمله تئاتر خیابانی مریوان، هه لپه‌رکی بانه، تئاتر کوردی سقز، کنگره شعر عاشورایی قروه، جزءخوانی قرآن کریم، اکران فیلم فجر، تئاتر طنز دیواندره، جشنواره مطبوعات و رسانه های استان و تئاتر استانی است که با حضور بی نظیر اهالی و علاقمندان به فرهنگ و هنر این دیار همراه بود.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان کردستان اضافه کرد: طراحی جشنواره های متناسب با فرهنگ و آداب و علایق مردمان مناطق مختلف این خطه از ایران زمین از جمله شعر شمیم رضوی، کنگره ملاعبدالله باشماق، شعر مردمیدان بیجار، موسیقی خیابانی کامیاران، تئاتر خیابانی و آیین های سنتی زیویه، تئاتر استانی مونولوگ دهگلان، جشنواره هنرهای تجسمی جوانان کشور، همایش مدیحه سرایی و دف نوازی سقز، جشن مهر سینمای کردستان، جشنواره رسانه های ورزشی و تجلیل و قدردانی از هنرمندان فراموش شده سراسر استان از مهمترین نوآوری های عرصه فرهنگ و هنر بوده است.

دریایی ضمن اظهار تاسف و تاثر فراوان از این حادثه ناگوار، بیان کرد: در سفر اخیر آیت الله رئیسی شهید خدمت و هیات دولت به استان کردستان و دیدار صمیمی با اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و قرآنی منجر به دیدگاه مثبت به عرصه فرهنگ و هنر از سوی نظام شد.

وی با برشمردن خدمات دیگر دولت به ریاست شهید خدمت، گفت: تسهیلات اعطایی کم بهره بانکی به اصحاب فرهنگ و هنر در حجم زیاد بی سابقه بود تا جایی که به اذعان هنرمندان تاکنون چنین تسهیلات به این عرصه اختصاص داده نشده بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اضافه کرد: بدون شک مدیریت همه جانبه شهید آیت الله رئیسی توقعات از روسای جمهوری بعدی را به شدت بالا خواهد برد زیرا در طول سه سال سه بار به کردستان سفر کرد و هر بار با کوله باری مملو از مصوبات در همه عرصه ها بذر امید و نشاط را در دل مردم زنده و احیا کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha