شین زنان کرد در سوگ رییس جمهور + فیلم

قصرشیرین - ایرنا - مردم اهل سنت و اهل حق شهرستان دالاهو بویژه زنان کرد کرمانشاه با سوگواری به رسم کهن خود به سوگ رییس جمهور آیت الله سید ابراهیم رئیسی و شهدای خدمت نشستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در جریان سفر امروز پنج شنبه استاندار کرمانشاه به شهرستان دالاهو اقشار مختلف مردم اعم از زن و مرد کرد با اجتماع در کانون فرهنگی - هنری امام خمینی ضمن استقبال از نماینده دولت آیین کهن سوگواری خود را به نمایش گذاشتند.

در این مراسم که جمعی از مسوولان، ائمه جمعه شیعه و سنی و سادات اهل حق دالاهو نیز حضور داشتند جمعی از زنان کرد طبق رسم دیرینه و همیشگی خود در آیین های عزاداری با نوای چمر به شین و وای پرداخته و در فقدان شهدای خدمت صورت خراشیدند.

استاندار کرمانشاه طی سخنانی در جمع مردم و مسوولان دالاهو با تسلیت درگذشت شهادت گونه آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر شهدای خدمت گفت: امروز هیچکس تردید ندارد که شهید رئیسی محبوب همه مردم ایران برای کسب رای و جلب نظرات دوندگی نکرد بلکه با خدا معامله کرد و برای خدا عزیز شده بود از این رو برای مردم هم عزیز است.

محمد طیب صحرایی افزود: شهید رئیسی در تمام سفرها و پیگیری هایی که انجام داد تنها هدف و راهش برای خدا و خدمت به مردم بود و در واقع خدمت صادقانه به ملت، حضور همیشگی در کنار آنها و مجاهدت در راه خداوند از جمله عواملی بود که از او شخصیتی کم نظیر ساخت.

وی اضافه کرد: امروز همه ما وظیفه داریم تا همچون رئیس جمهور شهید هدف و نیتی جز خدمت صادقانه به مردم نداشته باشیم.

                                   

در این مراسم نیز امام جمعه شهرستان دالاهو، امام جمعه اهل سنت شهر ریجاب و سید فرزاد افضلی از سادات اهل حق کرند طی سخنانی به نمایندگی از مردم منطقه درگذشت شهادت گونه رییس جمهور و شهدای خدمت را تسلیت گفتند.

دالاهو به مرکزیت شهر کرند در غرب کرمانشاه بیش از ۴۵ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha