۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۵
کد خبر: 85486960
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

ثبت بارش ۹ میلی‌متری باران در قم

۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۵
کد خبر: 85486960
ثبت بارش ۹ میلی‌متری باران در قم

قم- ایرنا- کارشناس هواشناسی قم گفت: در یک هفته گذشته به‌طور متوسط حدود ۹ میلی‌متر بارش باران در این استان به ثبت رسیده‌است.

سعید اسماعیلی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: در ایستگاه کوه سفید ۱۲، قم ۵، سلفچگان ۶، دستجرد ۲ و مرکز تحقیقات ۷ میلی‌متر بارش باران ثبت شده است.

وی با اشاره به بیشینه بارش‌ها در نقاط مختلف استان، اضافه کرد: قمرود در شرق استان ۱۲، باغیک در بخش مرکزی ۹، میم، بیدهند و امامزاده اسماعیل واقع در جنوب به ترتیب ۱۷، ۱۶ و ۱۳ میلی‌متر باران دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: در وصف و قاهان واقع در غرب استان نیز به ترتیب ۸ و ۹ میلی‌متر بارش باران به ثبت رسیده است.

اسماعیلی بیان کرد: در چند روز آینده برای بعدازظهر و اوایل شب بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و افزایش سرعت وزش باد و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، از روز دوشنبه هفته آینده هوا صاف است و پدیده خاصی نیست؛ از امروز تا روز دوشنبه روند دما افزایشی می‌باشد.

در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha