استاندار مازندران: فتح خرمشهر اقتدار بین‌المللی ایران را افزایش داد

ساری- ایرنا- استاندار مازندران گفت: فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ انقلاب بود و اقتدار ایران را در آن مقطع از تاریخ جمهوری اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی افزایش داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف نوری امروز پنجشنبه در حاشیه مراسم گرامیداشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر در جمع خبرنگاران در ساری با باین این که فتح خرمشهر قله فتوحات ایران در جنگ تحمیلی بود، اظهار کرد: پس از فتح خرمشهر پایه‌های اقتدار ایران به مراتب قدرتمندتر شد. آزادسازی خرمشهر توسط جوانان برومند کشور سبب شد جایگاه نظام جمهوری اسلامی در جهان تثبیت شود.

وی افزود: اطاعت از فرامین امام راحل(ره) زمینه این پیروزی را فراهم کرد و به فرموده امام خرمشهر را خدا آزاد کرد. رشادت‌های جوانان مازندران در فتح خرمشهر ستودنی است. مازندرانی‌ها در عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس نقش بسزایی ایفا کردند و با تقدیم ۲۵۰ شهید سرافراز سهم مهمی در خلق این پیروزی بزرگ داشتند.

نماینده عالی دولت در مازندران تصریح کرد: تاریخ دلاوری‌های جوانان لشگر ۲۵ کربلای مازندران را فراموش نخواهد کرد. این قهرمانان در طول هشت سال دفاع مقدس با نثار خون پاک خود برگ زرینی بر تاریخ پر افتخار دیار علویان ثبت کردند.

به گزارش ایرنا، عملیات «الی بیت‌المقدس» در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ در محور اهواز، خرمشهر و دشت آزادگان با حضور ۱۳۰ هزار رزمنده اسلام آغاز شد و طی چهار مرحله پس از سه هفته به آزادسازی خرمشهر انجامید. این عملیات یکی از بزرگترین عملیات‌های ایران در جنگ تحمیلی با عراق محسوب می‌شود.

آزادسازی خرمشهر از جمله مهم‌ترین اهداف عملیات بیت‌المقدس در سال ۱۳۶۱ بود. خرمشهر پس از ۵۷۸ روز اشغال با دلاوری رزمندگان اسلام در عملیات غرورانگیز بیت‌المقدس نه فقط از چنگ رژیم بعثی عراق به فرماندهی صدام حسین، بلکه از چنگال دشمنان ایران و اسلام که از سراسر جهان حامی رژیم بعث بودند بیرون کشیده شد.

استاندار مازندران: فتح خرمشهر اقتدار بین‌المللی ایران را افزایش داد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha