۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۵
کد خبرنگار: 5521
کد خبر: 85486931
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معرفی سامانه ستاد خرید جزیی و متوسط

۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۵
کد خبر: 85486931
معرفی سامانه ستاد خرید جزیی و متوسط

در سامانه ستاد تمام معاملات مزایدات، مناقصات و خریدهای جزئی و متوسط که توسط یک سازمان دولتی صورت می‌گیرد، به صورت الکتریکی ثبت می‌شود. ثبت معاملات به این معنا است که تمامی موارد قانونی در معاملات رعایت شده است و معامله شفاف و به دور از هرگونه تخلفی انجام شده است.

ایرنابازار- در سامانه ستاد تمام معاملات مزایدات، مناقصات و خریدهای جزئی و متوسط که توسط یک سازمان دولتی صورت می‌گیرد، به صورت الکتریکی ثبت می‌شود. ثبت معاملات به این معنا است که تمامی موارد قانونی در معاملات رعایت شده است و معامله شفاف و به دور از هرگونه تخلفی انجام شده است. از دیگر مزیت‌ها این است که معاملات بدون واسطه انجام می‌شوند و از تولید داخل و کالای ایرانی حمایت می‌شود. با توجه به گستردگی معاملات که در این سامانه ثبت می‌شوند، معاملات در سه بخش مجزا از جمله بخش مناقصات، بخش مزایدات و بخش معاملات جزئی و متوسط طبقه‌بندی می‌شوند. در ادامه شما را با سامانه ستاد خرید جزئی و متوسط بیشتر آشنا خواهیم کرد.

خرید جزئی و متوسط چیست؟

معاملاتی که در سامانه ستاد خرید جزیی و متوسط صورت می‌گیرد از نظر مبلغ، حد نصابی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. در سال ۱۴۰۲ قانون، معاملاتی که مبلغ آن‌ها بین ۱ تا ۱۰ میلیارد ریال باشد را جزو معاملات متوسط طبقه‌بندی می‌کند و اگر مبلغ مورد معامله کمتر از سقف تعیین شده در قانون باشد، این دسته از معاملات را معاملات جزئی می‌نامد. در نظر گرفتن حد نصاب معاملات، توسط وزارت امور اقتصاد دارایی، با در نظر گرفتن شاخص قیمت کالا، بانک مرکزی و تصویب هیئت وزیران، در ابتدای هر سال تعیین می‌شود.

مزیت بخش خرید جزئی و متوسط ستاد

تمامی مراحل خرید جزئی و متوسط در سامانه تدارکات الکترونیک دولت به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. از مهمترین مزیت‌هایی که این بخش از سامانه ستاد دارد می‌توان به خرید آسان و سریع، کاهش هزینه‌ها، کنترل کالاهای خریداری شده توسط سازمان‌ها، دسترسی به تولید کنندگان به طور مستقیم و تنوع در انتخاب تامین کننده اشاره کرد. بخش خرید جزئی و متوسط شرایطی را فراهم کرده است که تامین کنندگان می‌توانند در فضای امن معاملات خود را بدون واسطه، به طور مستقیم با خریداران انجام دهند.

نحوه ورود به بخش خرید جزئی و متوسط ستاد

شما می‌توانید هم به عنوان تامین کننده و هم به عنوان خریدار در سامانه تدارکات الکترونیک دولت بخش خرید جزئی و متوسط عضو شوید. اگر تامین کننده هستید و یک کالا و محصول خاصی را تولید می‌کنید، می‌توانید در این سامانه محصولات و خدمات خود را معرفی کنید. از سوی دیگر اگر نیازمند کالا و خدمات هستید، می‌توانید با ورود به این قسمت و درخواست نیاز خود، با تامین کنندگان مرتبط آشنا شوید.

به عنوان تامین کننده باید برای فروش محصولات خود ابتدا استعلام‌های دریافتی را پاسخ دهید، سفارش را دریافت، اطلاعات کالا را ثبت، سپس اطلاعات پرداخت‌ها را نیز ثبت کنید. اگر به عنوان خریدار در این قسمت ورود پیدا می‌کنید، ابتدا باید کالای مورد نیاز خود را جستجو و درخواست خود را ثبت کنید. سپس با دریافت استعلام، تامین کننده مورد نظر خود را انتخاب، سفارش خود را ثبت و هزینه کالا را پرداخت کنید.

انتشار آگهی خرید جزئی و متوسط

اگر خریدار کالا و محصولاتی هستید که حجم کمی دارند و مبلغ مورد معامله بسیار کم است، می‌توانید نیاز خود را به صورت آگهی با عنوان خرید جزئی و متوسط منتشر و منتظر بازخورد تامین کنندگان معتبر باشید. تامین کنندگان معتبر با مراجعه به سایت‌های مرجع و دریافت آگهی معاملات جزئی و متوسط، با توجه به نیاز خریدار استعلام قیمت کالای مورد نظر را ارسال می‌کنند تا در صورت توافق بین خریدار و تامین کننده یک معامله منعقد شود. سایت ارتباط گستران هزاره علاوه بر درج آگهی‌های مناقصات و مزایدات، آگهی‌های مربوط به خرید جزئی و متوسط را نیز منتشر می‌کند. از این طریق تامین کنندگان و خریداران می‌توانند به راحتی یکدیگر را پیدا کرده و در مورد موضوع معامله به توافق برسند.

اطلاعات آگهی خرید جزئی و متوسط

در آگهی خرید جزئی و متوسط سایت ارتباط گستران هزاره، اطلاعات کاملی درج می‌شود تا تامین کننده بتواند بهتر آگهی مورد نیاز خود را بررسی کند. یک شرح کلی از نیاز به کالا درج می‌شود، در شرح کالا تعداد کالای مورد نظر و سایر ویژگی‌هایی که باید داشته باشد، قید می‌شود. نام دستگاه خریدار، همچنین استانی که باید کالای مورد نظر تحویل داده شود، در آگهی درج می‌شود. تامین کنندگان کالا باید در تاریخ تعیین شده، قیمت خود را برای محصول مورد نظر ارسال کنند تا در بین ده‌ها تامین کننده دیگر، استعلام مورد بررسی قرار گرفته و با تامین کننده‌ای که قیمت پایین‌تر ارائه داده است مذاکره انجام شود. سپس با امضای یک قرارداد، تامین کننده متعهد می‌شود نیاز خریدار را در موعد مشخص تحویل دهد.

سخن پایانی

فروش کالا به صورت عمده و خرید کالا بدون واسطه، از جمله مواردی است که هر فروشنده و هر خریداری به آن توجه می‌کند. در سامانه ستاد الکترونیکی دولت در بخش خرید جزئی و متوسط شرایطی فراهم شده است که معاملاتی که در حجم کم و قیمت کم انجام می‌شوند نیز کاملا شفاف انجام شوند. هدف از ایجاد این بخش حمایت از کالای ایرانی و فروش کالا بدون واسطه است.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha