۶۲۲ مادر باردار فاقد بیمه درمانی زیر چتر حمایتی بیمه سلامت سمنان قرار دارند

سمنان - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت سمنان با اشاره به پوشش بیمه‌ای زنان باردار، مادران شیرده و نوزادان فاقد بیمه درمانی تا پایان دوره شیردهی به صورت رایگان با هدف کاهش هزینه‌های آن‌ها، گفت: ۶۲۲ مادر باردار از خدمات درمانی و بیمه‌ای در این استان بهره‌مند شده‌اند.

سید محمد حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین زنان باردار زیر چتر بیمه سلامت استان سمنان با فراوانی ۴۱۲ نفر مربوط به جامعه روستایی از زمان آغاز طرح با تصویت قانون جوانی جمعیت تا کنون است.

وی ادامه داد: بیمه شدگان تحت پوشش بیمه سلامت می توانند از خدمات درمانی نازایی و ناباروری سازمان بیمه ایران تا سه دوره با پوشش ۹۰ درصدی بیمه که البته شامل بانوان تا سن ۴۹ سالگی می‌شود، استفاده کنند.

وی به حمایت از زنان باردار و فرزندان آنها اشاره کرد و افزود: زنان بارداری که تحت پوشش بیمه نیستند، بدون شرایط خانوار، می‌توانند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

۶۲۲ مادر باردار فاقد بیمه درمانی زیر چتر حمایتی بیمه سلامت قرار دارند

مدیرکل بیمه سلامت سمنان گفت: حمایت از زنان باردار از طریق عقد قرارداد با ماماهای متقاضی نیز در دستور کار قرار گرفت و ۷۲ ماما با بیمه سلامت این استان قرارداد دارند و زنان باردار می‌توانند برای بهره‌مندی از خدمات حمایتی بیمه سلامت در سمنان به مطب این ماماها مراجعه کنند.

۲۱۱ شهروند این استان از خدمات حمایتی بیمه سلامت در حوزه درمان ناباروری به صورت نسخه الکترونیکی از زمان آغاز این طرح(از اواخر ۱۴۰۱ تا کنون) بهره‌مند شدند و ۱۱ میلیارد و ۷۸۲ میلیون ریال برای افراد زیر حمایت خدمات درمان ناباروری از سوی بیمه سلامت استان سمنان از زمان اجرای طرح هزینه شد.

حدود ۱۳۰ مرکز درمان ناباروری در کشور طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند. طبق گزارش‌ها، حدود چهار میلیون زوج نابارور در کشور زندگی می‌کنند که نیازمند خدمات درمان هستند و تا کنون ۷۵ هزار زوج نابارور توسط بیمه سلامت نشان‌دار شده اند و از خدمات این بیمه استفاده می‌کنند.

به اذعان مسوولان استان سمنان «جمعیت» در کنار «کمبود آب» ۲ چالش اساسی استان معرفی می شود، به طوری که این استان در موضوع «جمعیت» از وضعیت قرمز عبور کرده‌است و در وضع بحرانی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۳۰ درصد جمعیت استان سمنان برابر با ۲۵۳ هزار و ۴۵۵ نفر زیر چتر بیمه سلامت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha