مقام سابق سوری: دولت آیت‌الله رئیسی، افق جدیدی را در روابط خارجی گشود

تهران- ایرنا- وزیر پیشین اطلاع‌رسانی سوریه گفت: دولت شهید آیت‌الله رئیسی، افق جدیدی را در روابط جمهوری اسلامی ایران با همسایگان گشود.

«عدنان محمود» روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: حسین امیرعبداللهیان وزیر شهید امور خارجه، نقش مهمی در انتقال روابط خارجی از مرحله گفت‌وگو به همکاری سازنده ایفا کرد.

وی اضافه کرد: تلاش‌های دولت شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و شخص وزیر خارجه، افق جدیدی را در روابط جمهوری اسلامی ایران با همسایگان و کشورهای منطقه گشود و در این روابط، امنیت، ثبات کشورها و منافع ملت‌های منطقه به دور از تاثیرات خارجی مورد توجه قرار گرفت.

مقام سابق سوری: دولت آیت‌الله رئیسی، افق جدیدی را در روابط خارجی گشود

سفیر پیشین سوریه در تهران تصریح کرد: شهید رئیسی روابط گسست‌ناپذیر خود با ملت را از طریق سفرهای هفتگی به استان‌های مختلف و نیز با اجرا و پیگیری میدانی طرح های خدماتی و توسعه ای به نمایش گذاشت.

عدنان محمود اظهارداشت: تاکید بر توسعه روابط با کشورهای همسایه، اولویت راهبردی دولت سید ابراهیم رئیسی بود که توسط شهید امیرعبداللهیان وزیر فعال و سختکوش امور خارجه در میدان عمل تبلور یافت.

وی با بیان اینکه شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان صفحات درخشانی را در مسیر پیشرفت و شکوفایی کشور و ملت ایران رقم زدند، افزود: سفر مهم سال گذشته رئیس جمهوری اسلامی ایران به دمشق و نیز دیدار و گفت‌وگو با بشارالاسد رئیس جمهوری سوریه، بسیار ثمربخش بود و به امضای توافقنامه های مهمی منجر شد و افق همکاری راهبردی جدیدی را در زمینه روابط دو کشور دوست گشود.

مقام سابق سوری: دولت آیت‌الله رئیسی، افق جدیدی را در روابط خارجی گشود

سفیر پیشین سوریه در تهران اضافه کرد: در طول دوران خدمت در تهران به صورت هفتگی با دکتر امیرعبداللهیان جلساتی برگزار می شد و این روابط پس از پایان ماموریت نیز ادامه یافت و وی برای تقویت روابط راهبردی با سوریه و پیشرفت محسوس در همه زمینه ها، اهمیت ویژه ای قائل بود.

محمود گفت: جمهوری اسلامی ایران، الگوی بی نظیری از مدیریت و عبور از بحران ها، مصیبت ها و تبدیل چالش ها به فرصت و تقویت عوامل پیشرفت و شکوفایی را به جهان ارائه کرده است.

وی اضافه کرد: حضرت آیت الله خامنه ای، با حکمت و اقتدار و براساس بصیرت و نگاه عمیق به مسائل و حوادث و تحولات منطقه ای و بین المللی و با در نظر گرفتن منافع ملت ایران و تقویت روابط با کشورهای منطقه و جهان، کشور را راهبری می کند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌ الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از آیین افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

آیت الله سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد از سرنشینان همراه آیت‌الله شهید رئیسی بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha