معاون استاندار مازندران: اولویت اشتغالزایی امسال با دانش آموختگان دانشگاهی است

ساری - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران میزان سهمیه در نظر گرفته شده برای ایجاد اشتغال در سالجاری را ۴۴ هزار و ۴۰۵ شغل ذکرکرد و گفت که اولویت اصلی اشتغال با فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

حسن خیریانپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود در راستای ایجاد اشتغال به شکل مطلوب استفاده کرد، اظهار داشت: از ابتدای امسال تا ۲۰ اردیبهشت ماه تاکنون ۸۴۸ شغل در سامانه رصد به ثبت رسیده است و پیش بینی می شود که امسال نیز همانند سال گذشته بیشتر میزان تعهدات در نظر گرفته شده برای افراد بیکار شغل ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: ملاک ارزیابی دستگاه های اجرایی استان نیز بر اساس تعداد اشتغال فارغ التحصیلان بیکار خواهد بود و مدیران باید به این مهم بیش از پیش توجه داشته باشند و از تمام امکانات در راستای تحقق مهم به شکل مطلوب استفاده کنند.

خیریانپور، میزان تعهد اشتغال مازندران در سال گذشته را ۴۸ هزار و ۹۹۰ شغل عنوان کرد و از رشد ۱۲۸.۲ درصد تعهدات در این بخش خبرداد و افزود: با اقدامات صورت گرفته در سال گذشته برای بیش از ۶۲ هزار نفر از افراد جویای کار شغل ایجاد شد که از این تعداد ۶۳ درصد را مردان و بقیه را زنان تشکیل می دهند.

معاون استاندار مازندران: اولویت اشتغالزایی امسال با دانش آموختگان دانشگاهی است

معاون استاندار مازندران گفت: برابر گزارش ثبت شده در سامانه رصد، ۸۷ درصد اشتغال ایجاد شده در سال گذشته مربوط به مقطع تحصیلی دیپلم و یا زیردیپلم بوده و این در حالیست که مقطع تحصیلی لیسانس هشت، فوق لیسانس و فوق دیپلم هر کدام ۲ و در مقطع دکترا نیز تنها یک درصد از مجموع اشتغال ثبت شده را به خود اختصاص داده اند.

خیریانپور ادامه داد: همچنین ۴۴ درصد اشتغال ایجاد شده در سال گذشته مربوط به بخش خدمات، ۳۲ درصد در بخش صنعت و ۲۴ درصد نیز در بخش کشاورزی بوده است.

وی ادامه داد: پارسال در مجموع برای هفت هزار و ۷۰۹ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار، شغل ایجاد شد که این میزان باید در سال جدید به چندین برابر افزایش یابد.

وی با اشاره به وجود ظرفیت های فراوان در مازندران، تصریح کرد: بابد با شناسایی ظرفیت ها و استفاده بهینه از امکانات موجود، نسبت به ایجاد اشتغال و به ویژه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی به شکل مطلوب استفاده کرد.

وی با بیان اینکه با صحت سنجی اشتغال ثبت شده در سامانه رصد، مازندران در بین ۳۱ استان کشور، با ۱۰۸.۳۶ درصد در رده استان های نخست قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha