فعالیت سامانه ناپایدار جوی در اصفهان تداوم دارد

اصفهان- ایرنا- کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: سامانه ناپایدار همرفتی که از چهارشنبه این هفته بیشتر نقاط استان را فرا گرفته تا یکشنبه آینده فعال است.

محمدرضا رفیعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در این زمینه، افزود: فعالیت این سامانه بصورت وزش باد به نسبت شدید تا شدید، تندباد، طوفان لحظه ای، گرد و خاک محلی و کاهش دید و کیفیت هوا خواهد بود.

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان ادامه داد: این سامانه همه مناطق استان بویژه شمالی، شرقی و مرکزی اصفهان، آران و بیدگل، اردستان، انارک، بادرود، زواره، کاشان، مهاباد، فریدونشهر، خوانسار، شاهین شهر و میمه، گلپایگان، خور و بیابانک، چوپانان، فرودگاه اصفهان، نجف آباد، نطنز، ورزنه، کبوتر آباد و نایین را در برخواهد گرفت.

به گفته رفیعی، بارش رگبار باران و رعد و برق و احتمال تگرگ و ایجاد روان‌آب در مناطق شمالی و شمال غرب استان بویژه اردستان، آران و بیدگل، انارک، بادرود، چوپانان، خوانسار، انارک، دهق، کاشان، شاهین شهر و میمه پیش بینی شده و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، ایجاد روان‌آب، اختلال در تردد شهری و روستایی، خسارت به محصولات کشاورزی، مزارع و باغ‌ها و وقوع صاعقه دور از انتظار نیست.

وی به شهروندان توصیه کرد از اتراق در مسیر رودخانه‌های فصلی و مسیل ها و عشایر و دامداران نیز از چرای دام و کوچ خودداری کنند و اداره کل راهداری آمادگی لازم برای لایروبی و تمیز کردن کانال‌ها و مسیل‌ها را داشته باشد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار داشت: احتمال سقوط از ارتفاع، کاهش دید، سقوط سازه ها، اختلال در تردد جاده ای و شهری و شکستن درختان فرسوده همزمان با فعالیت این سامانه وجود دارد.

رفیعی همچنین به شهروندان و مسافران توصیه کرد احتیاط لازم را در سفر داشته باشند، از کوهنوردی و هر گونه فعالیت در ارتفاع خودداری کنند و تجهیزات لازم و سوخت کافی هنگام سفر به همراه داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم اتخاذ تمهیدات لازم برای حفظ ماشین‌آلات کشاورزی و گلخانه ها، تصریح کرد: لازم است راهداری استان آمادگی لازم را به‌ویژه در مسیرهای طوفان‌خیز داشته باشد و سایر نهادهای خدمات‌رسان نیز تدابیر پیشگیرانه برای کاهش خسارت احتمالی ناشی از وزش باد شدید، طوفان و گرد و خاک را اتخاذ کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha