پرداخت تسهیلات تولید در خراسان شمالی نیازمند خط اعتباری ویژه است 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: بانک های استان برای پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان نیازمند خط اعتباری ویژه هستند که تحقق این امر در دست پیگیری است. 

حسین حاجی بگلو روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: میزان منابع به مصارف در بانک های استان پایین است و این امر سبب شده تا بانک ها در پرداخت تسهیلات با مشکل روبه رو باشند.

وی با تاکید بر اینکه کمک به رونق اقتصادی در این استان نیازمند پرداخت تسهیلات است گفت: پرداخت تسهیلات نیز با تعیین خط اعتباری ویژه میسر می شود.

مدیریت انرژی صنایع به استان ها واگذار شود

حاجی بگلو در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به محدودیت مصرف انرژی در صنایع گفت: صنایع و تولیدکنندگان در تابستان با مشکل تامین برق و در زمستان با مشکل قطعی و محدود شدن مصرف گاز روبه رو هستند.

وی با بیان اینکه قطعی برق و گاز به یقین خسارت به تولید است و در نهایت مردم از آن متضرر می شوند خاطرنشان کرد: درخواست ما در این باره این است که مدیریت انرژی صنایع به استان ها واگذار شود و استان ها برای قطع و اعمال محدودیت های مصرف انرژی تصمیم گیری کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی تصریح کرد: انتظار ما این است برای مدیریت بهتر مصرف انرژی در صنایع، سهمی از انرژی برای استان ها تعریف و مدیریت آن به استان ها واگذار شود.

به گزارش ایرنا خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست.

سهم اشتغال در این استان در سه بخش کشاورزی با ۳۹.۶ درصد، صنعت با ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است.

سهم این استان در حوزه کشاورزی بیش از میانگین کشور است اما در حوزه صنعت و خدمات پایین تر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha