حرم ثامن الحجج(ع) چشم انتظار خادم خود

مشهد- ایرنا- انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰، بیست‌ و هشتم خرداد برگزار شد و پس از پیروزی آیت الله رییسی، جشن پیروزی رییس‌جمهور جدید ایران در روز میلاد امام مهربانی‌ها برگزار شد شهیدی که اعلام کرد دلم پیش حرم امام رضا(ع) است ولی می‌روم برای خدمت به مردم و انجام وظیفه به عنوان خادم آن حضرت و امروز پنجشنبه حرم امام هشتم پذیرای پیکر مطهر خادم صادق و مجاهد خود است.

به گزارش ایرنا، آغاز دولت سیزدهم در دهه کرامت و تولد حضرت رضا(ع) بود و شهادت رییس دولت نیز در شبِ ولادت ثامن الحجج(ع) رقم خورد.

خدا این گونه خواست که همان پایان خوب رئیس جمهور مردمی شهید رجایی، برای شهید آیت الله دکتر رئیسی به عنوان دومین رییس جمهور شهید محبوب مردمی که زندگی اش ختم به شهادت شده رقم بخورد.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی سال‌ها در کسوت‌های متعدد قوه قضائیه مسوولیت داشت و از سال ۹۴ به عنوان تولیت آستان قدس رضوی از سوی رهبر معظم انقلاب منصوب شد دوره خدمتی که تا سال ۹۶ به طول انجامید و با تحولی اساسی در تشکیلات خدمت به زائران همراه بود.

امروز قرار است پیکر شهید جمهور، در رواق دارالسلام حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شود این رواق در سمت جنوب بارگاه رضوی قرار دارد.

رواق دارالسلام از سوی غرب به رواق دارالحفاظ و از شمال با ۲ راهرو به گنبد حاتم خانی و از سمت شرقی به رواق دارالسرور مرتبط است.

در رواق دارالسلام مزار علما و افراد بزرگی همچون آیات عظام سید علی موسوی اصفهانی، سیدهاشم نجف‌آبادی جد مادری مقام معظم رهبری، و شهید حجت‌الاسلام‌ سید عبدالکریم هاشمی نژاد قرار دارد.

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی در این خصوص گفت: ۱۰ هزار نفر از خدام بارگاه منور رضوی برای استقبال از پیکر مطهر رئیس جمهور شهید و وداع با ایشان در حرم مطهر رضوی، در آماده باش کامل هستند.

امین بهنام با بیان این که پیکر مطهر آیت الله رئیسی از میدان ۱۵ خرداد به سمت حرم امام رضا(ع) تشییع می‌شود افزود: مراسم وداع و عزاداری بر پیکر مطهر ایشان در صحن مقدس پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: مراسم خطبه نیز در صحن مقدس آزادی با حضور مسوولان کشوری و لشکری برگزار می‌شود و پس از آن مراسم تدفین پیکر مطهر ایشان در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha