یادواره ۲۹۶ شهید امدادگر مازندران برگزار شد + فیلم

ساری- ایرنا- نخستین یادواره ۲۹۶شهیدامدادگر مازندران امروز پنجشنبه با حضور دبیر کل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، استاندار و فرمانده سپاه مازندران و جمعی از خانواده های شهدا در محل حسینییه عاشقان کربلا شهرستان ساری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان مازندران به لحاظ برخورداری از عوارض جغرافیایی، کوهستان و دریا از استان های حادثه خیز به شمار می رود.

اگر استان های مختلف با پنج یا ۶ نوع حادثه روبرو هستند ما در مازندران با مجموعه ای از حوادث طبیعی نظیر زلزله، سیل، آتش سوزی جنگل و حوادث گمشدگی در جنگل، غرق شدگی در سواحل طولانی و همچنین سوانح متعدد جاده ای مواجه است.

یادواره ۲۹۶ شهید امدادگر مازندران برگزار شد + فیلم

آیت الله رئیسی مظلوم، مظلومانه به شهادت رسید.

رئیس مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت گفت: ویژگی های ملت ایران این است که از دل سختی ها و گرفتاری ها حماسه می آفریند.

سردار نصرالله فتاحیان با بیان اینکه حضور مردمی در مراسم تشییع پیکر شهید جمهور و همراهانشان، عظمت و اقتدار ملت ایران را برای جهانیان به نمایش گذاشت، ادامه داد: بدانید خانواده های شهدا نور چشم ملت هستند.

وی با توضیح این که امدادگران رزمی و پزشکی همواره در نظام جمهوری اسلامی به ویژه در هست سال جنگ تحمیلی احساس تکلیف کرده و دارند، ادامه داد: وجود سه هزار شهید پزشکی و امدادی نشان مسوولیت پذیری آنان است.

فتاحیان با بیان اینکه در طول هشت سال دفاع مقدس ۱۰۰هزار جراحی امیدبخش و یک میلیون مجروح از سوی امدادگران و تیم پزشکی امدادی نجات یافتند، گفت:کادر پزشکی و امدادی لشکر ۲۵ کربلا مازندران در دفاع مقدس اصلا کمبود نیرو وجود نداشت.

به گفته رئیس مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت، ۹۰ درصد امداد گران رزمی در دفاع مقدس داوطلبانه و مردمی بوده است.

یادواره ۲۹۶ شهید امدادگر مازندران برگزار شد + فیلم

دبیر کل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این که با بیان اینکه در مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ شهید امدادگر در کشور شناسایی شده است، گفت:دفاع مقدس نماد اقتدار ایران اسلامی است.

یعقوب سلیمانی در اولین یادواره ۲۹۶ شهید امدادگر استان مازندران افزود: دفاع مقدس نماد اقتدار ایران اسلامی است و دشمنان هنوز هم از پنجره دفاع مقدس به ما نگاه می کنند.

وی تصریح کرد: در دنیایی با این همه جنایت و نقض قوانین بین المللی، اقتدار و امنیت ایران اسلامی به برکت خون شهداست.

وی با گرامیداشت یاد و نام آیت الله رئیسی، رئیس جمهور محبوب و مردمی و شهدای سانحه بالگرد گفت:۶۵ تیم واکنش سریع امداد و نجات هلال احمر در جریان جستجو بالگرد رییس جمهور پای کار بودند.

وی گفت: رویکرد ولایی بودن، مردمی بودن و خلوص نیت و صداقت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور شهید، همه ملت را بیش از پیش داغدار کرد.

وی با اظهار این که روحیه استکبار ستیزی رئیس جمهور شهید از دیگر ویژگی های ایشان بود، ادامه داد: دغدغه‌های خدمت رئیس جمهور شهید سبب شد تا انقلاب پویا و زنده تر جلوه داده شود.

سلیمانی با تاکید بر این که یادواره شهدا یعنی اینکه راه شهدا را باید ادامه بدهیم، تصریح کرد:روایت و بازخوانی مجاهدت و ایثار شهدا، کمتر از شهادت نیست گفت؛ رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی، چکیده مجاهدت و ایثار شهدا بود.

وی گفت: جمعیت هلال احمر با تمام و ظرفیت و با توجه به عشق و علاقه ملت به آیت الله رئیسی، از نخستین دقیقه دریافت گزارش حادثه پای کار بود و از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

دبیر کل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پیام همدردی ۵۰ کشور دنیا را به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی، نشان حقانیت، اقتدارو رویکرد مردمی بودن دولت سیزدهم توصیف کرد و گفت:اخلاص، فداکاری و ایثار نماد فعالیت خدمتی دولت آیت الله رئیسی است.

دبیر کل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با تجلیل از مقام شهدای امدادگر در هشت سال دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس یکی از قله های رفیع تاریخ انقلاب اسلامی است که در حقیقت تفسیر زمینی آیه های آسمانی قرآن بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha