۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۹
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85486781
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پایان آخرین سفر آیت الله رئیسی به خراسان جنوبی

۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۹
کد خبر: 85486781
پایان آخرین سفر آیت الله رئیسی به خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - پیکر مطهر آیت الله شهید سید ابراهیم رئیسی پس از تشییع باشکوه و تاریخی در شهر بیرجند، برای تشییع و تدفین به شهر مقدس مشهد منتقل شد.

به گزارش ایرنا مردم خراسان جنوبی امروز پنجشنبه سوم خرداد اجتماع هزاران نفری را در تشییع و وداع با پیکر رئیس جمهور شهید و ۲ نفر از شهدای سانحه سقوط بالگرد، در میدان جانبازان شهر بیرجند و خیابان‌های اطراف رقم زدند.

هواپیمای حامل پیکر آیت الله رئیسی و همراهان شهیدش حوالی ساعت ۶:۳۰ صبح امروز در فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند، جایی که شهید جمهور ۸۸ روز قبل آخرین بار وارد این استان شد، به زمین نشست.

پیکر شهید جمهور با همراهی شماری از اعضای دولت از جمله محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور، احمد وحیدی وزیر کشور، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی نیکزاد نماینده مجلس، شخصیت‌ها و مهمانان کشوری در میان حزن و اندوه مقامات استانی مورد استقبال قرار گرفت و پس از ادای احترام به سمت مسیر تشییع در شهر بیرجند منتقل شد.

پیکر شهدای خدمت حوالی ساعت هشت امروز به میدان جانبازان رسید و مراسم تشییع با حضور گسترده مردم در مسیر بلوار پاسداران تا تقاطع بلوار شهید صیاد شیرازی ادامه یافت.

خراسان جنوبی‌ها با حضور کم نظیر در خیابان‌های شهر بیرجند صحنه‌های ناب از علاقه و ارادت به منتخب خستگی‌ناپذیر خود در قوه مجریه و مجلس خبرگان رهبری به نمایش گذاشتند و پیکر مطهر آیت الله رئیسی را تا خانه ابدی و حرم رضوی بدرقه کردند.

بالگرد حامل آیت‌ الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از آیین افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به تبریز، در منطقه «ورزقان» استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و رئیس جمهور به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمدند.

آیت الله سید محمدعلی آل‌ هاشم، نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌ جمهور، محافظان و خدمه پرواز نیز در این سانحه به شهادت رسیدند.

پیکر رئیس جمهور شهید پس از تشییع تاریخی در شهرهای تبریز، قم و تهران روز پنجشنبه سوم خرداد در آغوش مردم خراسان جنوبی قرار گرفت تا مردم دیار خاوران میزبان آخرین سفر استانی شهید خدمت باشند.

همانطور که مسئولان عنوان کردند علت انتخاب بیرجند برای مراسم وداع و تشییع این است که آیت‌ الله رئیسی علاوه بر سه دوره نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری، به این استان تعلق خاطر داشت و آن را بارها در سخنانش مطرح کرده بود، مردم خراسان جنوبی نیز به خادم ملت، علاقه و ارادت خاصی دارند.

آیت الله سید ابراهیم رئیس‌الساداتی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد است که هشتمین رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری بود و در دوران ریاست جمهوری چهار بار به این استان سفر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha