۳ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۶
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 85486739
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

سفیر روسیه در آمریکا: اوکراین قصد درگیر کردن ناتو با روسیه را دارد

تهران- ایرنا- «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا امروز (پنجشنبه) اظهار داشت که اوکراین قصد دارد با تحریک آمریکا و کشورهای عضو ناتو آنها را به رو در رویی  و درگیری با روسیه وادار کند.

به گزارش ایرنا، تارنمای خبرگزاری تاس با انتشار این خبر نوشت: بنا به گفته آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا، دولت کی‌یف اقدامات تحریک آمیزی را انجام می دهد که هدف آن درگیر کردن ایالات متحده و سایر اعضای ناتو در یک برخورد رو در رو با روسیه است.

بنابراین گزارش آنتونوف در واکنش به اظهارات برخی از نمایندگان کنگره و سیاستمداران آمریکایی که خواستار آن شده اند به دولت کی‌یف این امکان داده شود تا از تسلیحات آمریکایی برای هدف قرار دادن تاسیاست نظامی و انرژی در عمق خاک روسیه استفاده کنند، در شبکه تلگرام خود نوشت: چنین اظهارات تحریک آمیزی بی نهایت خطرناک و بی ملاحظگی (محض) است.

سفیر روسیه در آمریکا افزود: چنین اظهارات روس هراسانه تنها یک معنی می دهد و آن مداخله هرچه بیشتر آمریکا در اوکراین در کنار رژیم مشقت بار زلنسکی است.

وی درادامه گفت: سطح واکنش عصبی واشنگتن نسبت به موفقیت های ما در جبهه نبرد (علیه اوکراین) نه روز به روز بلکه ساعت به ساعت به طور تصاعدی افزایش می یابد. هر روز ما پیشنهادهای تازه در زمینه افزایش کمک های تسلیحاتی به حکومت نظامی کی یف می شنویم، کاملا روشن است که کی یف قصد دارد تا آنجایی که ممکن است ایالات متحده همچنین کشورهای عضو ناتو را تحریک و آنان را به یک اقدام عجولانه که منجر به یک برخورد متقابل بین روسیه و اعضای این بلوک می شود، وادار سازد.

به گزارش ایرنا، سفیر روسیه در آمریکا پیش از این نیز نسبت به سیاست های جنگ افروزانه غرب به سرکردگی واشنگتن هشدار داده بود. وی تیرماه سال گذشته گفته بود که آمریکا با کمک تسلیحاتی به اوکراین، ضمن طولانی‌تر کردن درگیری در این کشور به آغاز جنگ جهانی سوم دامن می زند.

مسکو به دنبال نادیده گرفتن دغدغه های امنیتی خود از سوی غرب به سرکردگی واشنگتن، پنجم اسفند ۱۴۰۰ به انجام عملیات نظامی علیه اوکراین مبادرت کرد. طی این مدت کشورهای عضو ناتو از جمله واشنگتن با حمایت های هنگفت مالی و نظامی مسیر هرگونه دیپلماسی برای پایان بخشیدن به این جنگ را مسدود ساخته اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha