۳ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۲۷
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85486662
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار و ۲۲۰ تن گندم و کلزا از کشاورزان جنوب لرستان خریداری شد

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل تعاون روستایی لرستان گفت: با شروع برداشت محصولات کشاورزی از ۲۲ اردیبهشت ماه در جنوب لرستان تاکنون ۲ هزار و ۲۲۰ تن گندم و کلزا توسط کمیسیون های خرید تعاون روستایی از کشاورزان این مناطق خریداری شده است.

غلامعلی فتحی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیش بینی خرید ۱۳۲ هزار تن محصول توسط این سازمان شده که تاکنون ۲ هزار تن گندم و ۲۲۰ تن کلزا توسط کمیسیون ها خریداری شده است.

وی با اشاره به استقرار کمیسیون های خرید در نزدیکترین مکان به کشاورزان جهت سهولت در کار حمل و نقل و پایین آمدن هزینه های حمل عنوان کرد: امسال برای راحتی کار کشاورزان پراکندگی خوبی در خصوص مراکز خرید صورت گرفته است، ضمن اینکه می توانند با خودروهایی از قبیل تراکتور و نیسان وانت محصولات خود را به مراکز خرید تحویل دهند.

فتحی اضافه کرد: در شهرهای پلدختر و معمولان چهار کمیسیون خرید گندم و یک کمیسیون خرید کلزا راه اندازی شده و تا آخرین روز برداشت موظف به خریداری محصولات از کشاورزان هستند.

وی یادآور شد: همچنین پیش بینی های لازم و تهیه ماشین آلات از مراکز خرید تا کارخانجات آرد و روغن کشی شده و کشاورزان خرده مالک دغدغه ای در خصوص حمل محصولات ندارند.

مدیرکل تعاون روستایی لرستان بیان کرد: به محض اتمام برداشت محصولات کشاورزی پلدختر و معمولان، برداشت در شهرستان های رومشکان و کوهدشت آغاز خواهد شد و در این راستا در مجموع ۲۶ کمیسیون خرید گندم و ۹ کمیسیون خرید کلزا در استان پیش بینی شده است.

به گفته فتحی سطح زیر کشت کلزای استان سه هزار و ۲۵۰ هکتار و سطح زیر کشت گندم نیز ۲۳۵ هزار هکتار است که پیش می شود حدود پنج هزار و ۵۰۰ تن کلزا و بیش از ۵۳۰ هزار تن گندم در استان برداشت صورت گیرد.

وی تاکید کرد: قیمت خرید هر کیلوگرم تضمینی گندم ۱۷۵ هزار ریال و قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم کلزا ۳۵۰ هزار ریال است.

بیش از ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در لرستان وجود دارد، سطح زیر کشت کلزا در استان بیش از سه هزار و ۵۰۰ هکتار است.

تولید گندم در ۲۳۵ هزار هکتار اراضی استان از ۱۲۳ هزار تن سال زراعی ۱۴۰۱ به ۵۳۰ هزار تن در سال گذشته رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha