مردم دیار خاوران منتظر وداع با شهدای خدمت

بیرجند - ایرنا - پس از تشییع عاشورایی پیکر رئیس‌ جمهور در تبریز، قم و تهران امروز پنجشنبه مردم خراسان جنوبی ساعت‌ها پیش از آغاز مراسم در میدان جانبازان به انتظار وداع با منتخب خود در قوه مجریه و مجلس خبرگان رهبری و ۲ نفر از همراهانش نشسته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا هزاران نفر از مردم خراسان جنوبی با دیدگان اشک‌بار و قلب‌های مملو از آه و حسرت در خیابان‌ها و معابر شهر به خصوص میدان جانبازان چشم انتظار وداع با پیکر مطهر آیت الله رئیسی و شهدای خدمت هستند.

از ۲ روز گذشته برای هر چه باشکوه برگزار شدن مراسم تشییع رئیس جمهور شهید، تمهیدات لازم در حوزه‌های مختلف شهری اندیشیده شده است.

آیین تشییع پیکر پاک آیت الله رئیسی از میدان جانبازان بیرجند آغاز می‌شود و در مسیر بلوار پاسداران تا فرهنگسرای این شهر ادامه دارد از همین رو موکب‌های مردمی در این مسیر به طور خودجوش برپا شده تا با توزیع آب معدنی و نوشیدنی‌ها از شرکت کنندگان پذیرایی کنند.

همچنین دوستداران رئیس‌ جمهور شهید از استان‌های همجوار برای حضور در مراسم بدرقه خادم ملت خود را به بیرجند رسانده‌اند.

این روزها مردم خراسان جنوبی نه تنها رئیس جمهور بلکه نماینده خود در مجلس خبرگان رهبری را از دست داده‌اند و این عزا برای مردم استان بسیار سنگین و دردناک است.

حضور خانوادگی مردم همراه با تصاویر شهید خدمت در دست کودکان و نوجوانان از جلوه‌هایی است که مردم خراسان جنوبی پیش از آغاز مراسم آفریدند.

رئیس جمهور پس از تشکیل دولت سیزدهم در سومین سفر دور اول سفرهای استانی ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ و در ۲۴ و ۲۵ آذر سال ۱۴۰۱ در نخستین سفر دور دوم سفرهای استانی دولت به خراسان جنوبی سفر کرد همچنین شهریور سال قبل هم به خراسان جنوبی سفر کرد که هدف از این سفر دیدار مردمی اعلام شد.

و اینک در خرداد ۱۴۰۳ خراسان‌ جنوبی‌ها هرگز گمان نمی‌کردند که آخرین دیدار و وداع‌شان با رییس دولت مردمی است، روزی پر از حسرت برای دیدار دوباره با رئیس جمهورشان برسد، روزی که لبخند گرم و صمیمی او را نداشته باشند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌ الرضا و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و با همراهان خود همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا(ع) به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر شهید جمهور پس از تشییع در شهرهای تبریز، قم و تهران، امروز پنجشنبه سوم خرداد در بیرجند مرکز خراسان جنوبی تشییع و سپس به مشهد مقدس منتقل خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha