۳ خرداد ۱۴۰۳، ۶:۳۰
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85486624
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اکوادور در پی افزایش خشونت ، در هفت استان وضعیت اضطراری اعلام کرد

تهران- ایرنا- دولت اکوادور در پی افزایش خشونت در این کشور در هفت استان وضعیت اضطراری اعلام کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس این دستور دولت اکوادور، سربازان ارتش مجوز دارند به مدت ۶۰ روز در خیابان‌های این استان‌ها مستقر شوند.

اکوادور ۲۴ استان دارد که در ماه‌های اخیر هفت استان گویاس، ال اورو، سانتا النا، مانابی، لوس ریوس، سوکومبیوس و اورلانا شاهد افزایش «خشونت‌های سیستماتیک گروه‌های خشونت‌طلب، سازمان‌های تروریستی و افراد غیردولتی ستیزه‌جو» بوده‌اند.

دانیل نوبوآ رئیس جمهوری اکوادور ماه ژانویه در پی فرار «خوسه آدولفو ماسیاس» معروف به «فیتو» رئیس یکی از باندهای قاچاق مواد مخدر از یک زندان امنیتی، اعلام وضعیت اضطراری کرد. این وضعیت ماه آوریل به اتمام رسید.

گروه‌های تبهکار در واکنش به تصمیم نوبوآ، خودروهای بمبگذاری شده را منفجر کرده، اعضای پلیس را ربوده و شماری از افراد غیرنظامی را به قتل رساندند.

نوبوآ در پی این اقدامات اعلام کرد که اکوادور در «یک مناقشه مسلحانه داخلی» قرار دارد و به ارتش دستور داد ۲۲ گروه تبهکار را نابود کند.

اکوادور میان کلمبیا و پرو قرار دارد که هر دو کشور از صادرکنندگان اصلی کوکائین به شمار می‌آیند. از این رو، گروه‌های تبهکار که با کارتل‌ها مواد مخدر مکزیک و کلمبیا در ارتباط هستند، برای کنترل بر اکوادور خشونت در این کشور را افزایش داده‌اند.

بخشی از درگیری‌های گروه‌های تبهکار در زندان‌ها رخ می‌دهد. گزارش‌ها حاکی است که از سال ۲۰۲۱ تاکنون صدها زندانی در این خشونت‌ها کشته شده‌اند که اغلب اجساد آنها مثله یا سوزانده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha