آتالانتا قهرمان لیگ اروپا شد/ رکورد شکست‌ناپذیری لورکوزن شکست

تهران- ایرنا- تیم فوتبال آتالانتا با پیروزی مقابل بایرلورکوزن، قهرمان لیگ اروپا شد.

به گزارش ایرنا، تیم‌های بایرلورکوزن و آتالانتا از ساعت ۲۲:۳۰ چهارشنبه‌شب در فینال لیگ اروپا در آویوا استادیوم شهر دوبلین ایرلند، به مصاف هم رفتند.

لورکوزن پس از پشت سرگذاشتن یک فصل رویایی با ژاوی آلونسو و فتح بوندسلیگا بدون شکست، به دنبال دومین جام بود. آنها با حذف آاس‌رم توانسته بودند به فینال دوبلین راه پیدا کنند. در سوی دیگر آتالانتا که با کسب رده پنجمی در سری‌آ به کارش پایان داده بود، پس از شکست هفته گذشته مقابل یوونتوس در فینال جام حذفی ایتالیا، در این بازی به دنبال کسب جام بود. شاگردان جان پیرو گاسپرینی با پیروزی برابر مارسی به فینال رسیده بودند.

در حالی که اکثر کارشناسان شانس لورکوزن را بیشتر می‌دانستند اما با سوت آغاز اسلاوکو وینچیچ اسلونیایی، این تیم آبی‌پوش ایتالیایی بود که بهتر آغاز کرد و در دقیقه ۱۳، آدمولا لوکمن توانست دروازه ماتیچ کومار را باز کند و آتالانتا یک بر صفر پیش بیفتد. با وجود میدان‌داری و برتری نه چندان محسوس لورکوزن در جریان بازی اما این تیم ایتالیایی بود که خطرناک‌تر ظاهر می‌شد و در دقیقه ۲۶ باز هم ستاره انگلیسی آتالانتا، خودش و تیمش را به گل دوم رساند. در ادامه بایرلورکوزن با وجود یک بازی هجومی اما کمتر موقعیت خطرناکی روی دروازه خوان موسو شکل گرفت. نیمه اول با برتری ۲ بر صفر آتالانتا به پایان رسید.

آتالانتا قهرمان لیگ اروپا شد/ رکورد شکست‌ناپذیری لورکوزن شکست

در شروع نیمه دوم بازیکنان آتالانتا با یک ارائه فوتبال رو به جلو، اجازه فشار به لورکوزن و نزدیک شدن به دروازه‌شان را نمی‌دادند. مانند نیمه اول باز هم آتالانتا بود که به گل رسید و این بار هم لوکمن توانست با ثمر رساندن سومین گلش در دقیقه ۷۵، هت‌تریک کند و آبی‌های برگامو ۳ بر صفر جلو بیفتند و در آستانه فتح جام قرار بگیرند.

برخلاف بازی‌های این فصل لورکوزن که این تیم در دقایق پایانی و اضافه با کامبک به بازی بر می‌گشت اما در دوبلین خبری از بازگشت شاگردان آلونسو نبود و دفاع فشرده آتالانتا سبب شد تا حتی موقعیت خطرناک گلزنی هم نتوانند ایجاد کنند.

در نهایت آتالانتا توانست با نتیجه ۳ بر صفر بایرلورکوزن را شکست دهد و قهرمان لیگ اروپا شود و اولین جام تاریخ این باشگاه ثبت شود. لورکوزن هم پس از ۵۱ بازی شکست‌ناپذیری در رقابت‌های مختلف این فصل، سرانجام اولین باختش را در آویوا استادیوم ثبت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha