۳ خرداد ۱۴۰۳، ۳:۰۴
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85486588
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نشست وزیران شورای جنگ با خانواده اسرای اسرائیلی خشم نتانیاهو را برانگیخت

تهران-ایرنا-یک رسانه صهیونیستی چهارشنبه شب فاش کرد که نشست چند وزیر شورای جنگ این رژیم با خانواده اسرای اسرائیلی، موجب خشم بنیامین نتانیاهو نخست وزیر شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «سما» فلسطین، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در این باره نوشت: «بنی گانتس» وزیر جنگ اسبق، «یوآو گالانت» وزیر جنگ کنونی و «گادی آیزنکوت» دیگر عضو شورای جنگ اسرائیل به همراه «آریه درعی» رئیس حزب شاس پیش از نشست شورای جنگ به دیدار خانواده اسیران اسرائیلی رفته بودند و همین امر موجب شد که نتانیاهو با آنها تشکیل جلسه ندهد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب نیز گزارش دادند که هزاران معترض بار دیگر در تل آویو علیه بنیامین نتانیاهو و کابینه‌ی وی تظاهرات کردند.

براساس این گزارش، خانواده اسیران صهیونیست همچنین خواهان آزادی فوری فرزندان خود و امضای توافق برای تبادل اسرا با مقاومت شدند.

معترضان با حمل دست نوشته هایی با مضمون «جنگ را متوقف کنید» خواهان پایان درگیری در نوار غزه و بازگشت اسیران اسرائیلی شدند.

به گزارش ایرنا، در شرایطی که معترضان و خانواده های اسیران صهیونیست در سرزمین های اشغالی خواهان توقف جنگ علیه غزه و آتش بس برای تبادل اسرا هستند، کابینه حاکم خواهان تداوم جنگ است.

بسیاری از کارشناسان رژیم صهیونیستی معتقدند که دلیل اصرار نخست وزیر این رژیم بر تداوم جنگ، نگرانی شخصی وی از سقوط کابینه و از بین رفتن مصونیت قضائی است.

این کارشناسان معتقدند که آتش بس منجر به سقوط کابینه بنیامین نتانیاهو و قرار گرفتن وی در معرض محاکمه و زندان خواهد شد، بنابراین او تلاش می کند تا با طرح خواسته های زیاده خواهانه، از آتش بس جلوگیری کند.

در شرایطی که کابینه راستگرای حاکم خواهان تداوم جنگ است، چپ‌گرایان سکولار فرصت را غنیمت شمرده و با طرح مطالبات توده صهیونیست ها برای توقف جنگ و تبادل اسرا، خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha