انفجار مین در سردشت موجب قطع عضو یک نفر شد

مهاباد- ایرنا- مسوول فوریت‌های پزشکی سردشت گفت: انفجار مین در روستای "زردکه" این شهرستان موجب قطع عضو یک نفر شد.

احمد صالح‌پور شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انفجار مین در روستای «زردکه» باعث مصدومیت یک نفر و قطع انگشت پای وی شد.

وی اضافه کرد:آمبولانس پایگاه‌های جاده‌ای فوریت های پزشکی "بیوران" و مرکز شماره یک فوریت های پزشکی سردشت به محل اعزام و پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی در صحنه حادثه، این فرد به بیمارستان امام‌خمینی (ره) سردشت انتقال داده شد.

مسوول فوریت های پزشکی سردشت گفت: هم اکنون مصدوم در اورژانس بیمارستان امام‌خمینی (ره) این شهرستان تحت نظر قرار دارد و مراقبت های لازم برای وی انجام شده است.

صالح پور افزود: بارش باران و رانش زمین در مناطق مرزی موجب جابجایی مین‌ها می‌شود از این رو تردد در چنین مناطقی برای مرزنشینان به ویژه دامداران خطر انفجار مین‌های جابجا شده را در پی خواهد داشت.

وی از شهروندان خواست بدون هماهنگی و همراهی افراد محلی آگاه از تردد در معابر مرزی و محل‌های مین گذاری شده دوران دفاع مقدس خودداری کنند.

شهرستان ۱۰۰ هزار نفری سردشت که در جوار مرزهای عراق واقع شده است در دوران دفاع مقدس جزو یکی از مناطق مهم جنگی شمال‌غرب کشور بود. هر سال تعدادی از ساکنان مناطق روستایی و مرزی این شهرستان به دلیل انفجار مین جان خود را از دست داده یا مجروح می‌شوند.

روز گذشته نیز بر اثر انفجار مین در مناطق کوهستانی «مامسال» شهرستان اشنویه یک نفر کشته و ۲ نفر دیگر زخمی شدند.

سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha