باقری:‌ رویکرد آیت‌الله رئیسی در ارتقای روابط با کشورهای اسلامی بویژه مصر ادامه می‌یابد

تهران - ایرنا - سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر امور خارجه مصر گفت:‌ رویکرد و خط مشی آیت‌الله رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان در پیگیری تعمیق و ارتقای روابط با کشورهای بزرگ اسلامی بویژه مصر استمرار می‌یابد.

به گزارش ایرنا، سامح شکری وزیر امور خارجه مصر که به عنوان‌ نماینده ویژه رئیس جمهور این کشور و برای عرض تسلیت شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور و دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به تهران سفر کرده است، روز چهارشنبه دوم خرداد ۱۴۰۳ در سالن اجلاس سران مورد استقبال علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان قرار گرفت.

علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در این دیدار از سفر و حضور سامح شکری به عنوان نماینده دولت و مردم متمدن مصر در ایران، از پیام های تسلیت رئیس جمهور و وزیر خارجه و شیخ الازهر مصر تشکر و قدردانی کرد.

وی به اشاره به وجود مشترکات فرهنگی و تاریخی و دینی بین دو کشور بزرگ با تاریخ و تمدن کهن، بر استمرار رویکرد و خط مشی دکتر رئیسی و دکتر امیرعبدالهیان در پیگیری تعمیق و ارتقای روابط با کشورهای بزرگ اسلامی بویژه مصر تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد مذاکراتی را که وزرای خارجه دو کشور با اهتمام ویژه به منافع دو کشور و ملت آغاز کردند، تا حصول نتایج مورد نظر سران دو کشور با جدیت پیگیری شود.

وزیر خارجه مصر نیز در این دیدار از طرف رئیس جمهور، دولت و مردم مصر ضایعه فقدان رئیس جمهور و وزیر خارجه کشورمان را به دولت و مردم ایران تسلیت گفت.

سامح شکری با اشاره به روابط بسیار خوب و صمیمانه خود با دکتر امیرعبداللهیان، تاکید کرد آرزو داشتم در فرصت و موقعیت بهتری به ایران سفر می کردم، ولی حضور در ایران برای عرض تسلیت به دولت و مردم ایران ضرورت داشت.

وزیر امور خارجه مصر با اشاره به مذاکرات فشرده و مستمر خود با دکتر امیرعبداللهیان در خصوص مسائل منطقه، بر لزوم استمرار این مذاکرات و مشورت‌ها در راستای پیگیری ارتقا و توسعه روابط بر مبانی و اصول پایدار و استوار استمرار پیدا کند.

به گزارش ایرنا، آیین تشییع پیکر شهید جمهور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و شهدای همراه روز چهارشنبه دوم خرداد ۱۴۰۳ از میدان انقلاب و پس از اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب، تا میدان آزادی با حضور میلیونی مردم برگزار شد.

آیت الله رئیسی خادم‌الرضا (ع) هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی سقوط بالگرد شد و با همراهانش به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha