۳ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۰
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85486483
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وداع تاریخی با شهید جمهور در بیرجند/ خداحافظ ای داغ بر دل نشسته

بیرجند - ایرنا - مردم شهیدپرور و ولایتمدار خراسان جنوبی روز پنجشنبه سوم خرداد برای آخرین بار میزبان رئیس جمهور شهید بودند و در مراسم تشییع تاریخی با پیکر سید شهدای خدمت وداع کردند.

به گزارش خبرنگاران ایرنا، امروز در شهر بیرجند قیامتی به پا شد؛ همه از پیر و جوان، روستایی، شهری، عشایر، شیعه و سنی آمدند تا بار دیگر میزبان آیت‌ الله رئیسی باشند و خادم الرضا را تا خانه ابدی و حرم رضوی بدرقه کنند.

هواپیمای حامل پیکر آیت الله رئیسی و ۲ تن از شهدای خدمت واقعه ۳۰ اردیبهشت، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس جمهور و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی حوالی ساعت ۶:۳۰ صبح امروز در فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند به زمین نشست و پس از مراسم ادای احترام به پیکر شهدا، آیین تشییع ساعت هشت از میدان جانبازان آغاز شد که در مسیر بلوار پاسداران تا تقاطع بلوار شهید صیاد شیرازی یافت.

پخش نماهنگ «خداحافظ ای شعر شب‌های روشن، خداحافظ ای قصه عاشقانه، خداحافظ ای آبی روشن عشق، خداحافظ ای عطر شعر شبانه، خداحافظ ای همنشین همیشه» و همخوانی آن توسط مردم مسیر وداع و تشییع جنازه را حال و هوای بهت آمیز بخشید.

مردم همه امروز آمدند تا نشان دهند قدردان خادم ملت و خستگی ناپذیر هستند و بگویند برای همیشه یاد، نام و خدمات شهید خدمت در کتاب پرافتخار تاریخ این مرز و بوم طلاکوب می‌شود.

امروز مردم خراسان جنوبی و میهمانانشان از استان‌های همجوار تنها کلمات و جملاتی که می‌گفتند از آه، حسرت و ناله بود؛ داغی که هرگز در این سرزمین فراموش نخواهد شد.

خادم الرضا و خادم ملت پس از سه سال خدمت و سفرهایی از جنس همدلی و مردمی بودن رهسپار دیار باقی شد و امروز روز خداحافظی با مردی بود که صادقانه برای مردم خدمت کرد و در راه خدمت به مردم به شهادت رسید.

این حضور قدردانی مردمی است که به سپاس از تلاش‌های رئیس جمهورشان امروز به خیابان‌ها آمدند.

تنها رئیس جمهوری بود که در قلوب همه مردم خود را جا کرد او ثابت کرد می‌شود در این مملکت برای مردم کار کرد.

با هر نوع نگرش، شوق و سلیقه برای استقبال آمدند تا با حضورشان سید شهدای خدمت را بدرقه کنند بدرقه ای باشکوه.

او برای همه محترم بود یا بهتر است بگوییم خدمتش دلیلی برای احترام و محبوبیت به شمار می‌آمد.

مردم در مراسم تشییع آیت الله رئیسی در بیرجند چنین گفتند:

به عشق رئیسی آمدم چون رئیس جمهور مردی با اخلاص و جهادی بود، صداقت داشت و خادم تمام عیار برای مردم بود.

چراغ خاموش خدمت می‌کرد، به فکر مردم بود، انقلابی واقعی بود و در راه خدمت شهید شد پشت میزنشین نبود خاکی و از جنس مردم بود.

رئیس جمهوری که خالصانه کار کند واقعا در دل مردم جا دارد. اوضاع مملکت بهتر شده بود افرادی زیادی حتی به او رای نداده بودند اما الان قلبشان از این واقعه گرفته است.

شکوه چنین مراسمی یک پیغام دارد آدمی که رفته راه و هدفش را مقدس می‌دانیم و ادامه می‌دهیم. علت حضورم برای قدردانی از زحمات مرد خستگی ناپذیر است و رهبر بداند درست است که یار مخلصی را از دست داد اما این همه آدم هنوز هستند.

سلوک مدیریتی شهید رئیسی توقع ما را از رئیس جمهور بالا برد، یکسری شاخص‌ها ارتقا یافت یا جدید شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیس‌الساداتی معروف به رئیسی هشتمین رییس‌ جمهوری اسلامی ایران و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری بود.

پیکر مطهر شهید جمهور پس از تشییع تاریخی در شهرهای تبریز، قم و تهران، صبح امروز پنجشنبه در بیرجند تشییع شد و برای تشییع و تدفین در مشهد مقدس به فرودگاه بیرجند انتقال یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha