ایران خادمی دانشمند و سیاستمداری اندیشمند را از دست داد

قشم - ایرنا - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: مردم ایران در حادثه سقوط بالگرد حامل رییس جمهور و همراهان وی، خادمی را که در علم، دانشمند و در سیاست، اندیشمند بود را از دست دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، عادل پیغامی روز چهارشنبه ضمن تسلیت شهادت رییس جمهوری اسلامی ایران، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و دیگر همراهان ایشان در سانحه سقوط بالگرد، اظهار داشت: نجابت، صبوری، انصاف، مقام فقهی و علمی، تبحر در سیاست و روحیه بشاش، بخشی از امتیازات شخصیتی شهید والامقام آیت‌الله رییسی بود.

وی با اعلام اینکه مردم ایران در این حادثه صدمه سختی را متحمل شد، افزود: امیدواریم با عنایت الهی این خسران سختی که به کشور وارد شده است، جبران شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: حدود ۲۰ سال با رییس جمهور شهید ارتباط کاری داشتم و در ۱۰ سال آخر به طور مستمر از نزدیک با خانواده وی نیز ارتباط داشتم و بسیار متاسفم که ایران چنین شخصیتی را از دست داده است.

به گفته وی، شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی در زندگی شخصی، حرفه‌ای و کاری خود الگویی از صداقت، عشق به خدمت و مردمداری را به یادگار گذاشت.

پیغامی تصریح کرد: کارنامه شهید جمهور در مسوولیت‌هایی همچون دادستانی انقلاب، ریاست بازرسی کل کشور، ریاست قوه قضاییه، آستان قدس رضوی و دوره ناتمامش در جایگاه ریاست جمهوری نشان از قدرت و توانایی این شهید در مدیریت این مسوولیت‌ها دارد.

وی ادامه داد: رییس جمهور شهیدمان به دلیل ارتباطات خوب منطقه‌ای و بین‌المللی محبوبیت خاصی در میان همتایان خود داشت به طوری که پس از این واقعه تلخ و دردناک شاهد پیام‌های رییسان جمهور کشورهای مختلف به ویژه همسایگان و اظهار ناراحتی آنان از این واقعه دردناک بودیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: به دلیل آشنایی و رفاقت و ارتباط نزدیکی که با رییس جمهور شهید، وزیر خارجه شهیدمان حسین امیرعبدالهیان، آیت‌الله سید محمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی داشتم بیش از دیگران متوجه ضرر بزرگی که به کشور وارد شده، هستم.

به گفته وی، مردم کشورمان برای جبران این خسارت عظیم، باید در شناخت فردی که الگوست و کسانی که الگونما هستند دقت کنند و افراد صادق و عاشق خدمت را برای امور کشور انتخاب کنند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

هیأت دولت در پی شهادت رئیس جمهور و هیأت همراه در بیانیه ای آورد: مسیر پر افتخار و خدمت با تاسی به روحیه خستگی ناپذیر آیت الله رئیسی قهرمان و خادم ملت و یار وفادار رهبری ادامه خواهد داشت و کوچکترین خللی در مدیریت جهادی کشور ایجاد نخواهد شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

آیت الله سیّد ابراهیم رئیس‌الساداتی ۶۴ ساله هشتمین رئیس‌جمهور ایران بود.

وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسئولیت‌هایی چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نائب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.

رهبر انقلاب شهریور ماه به مناسبت هفته دولت ضمن قدردانی و تمجید از عملکرد خوب و قوی دولت در برخی بخش‌ها از جمله «کارهای زیربنایی»، «رشد شاخص‌های کلان اقتصادی» و «سیاست خارجی»، گفتند: حضور در بین مردم و مواجهه مستقیم و صمیمی و متواضعانه با آن‌ها، بسیار با ارزش است. ساده‌زیستی، ‌ مواضع انقلابی، روحیه جهادی و بکارگیری جوانان در رده‌های گوناگون مدیریتی را از دیگر کارهای تحسین برانگیز دولت خواندند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha