روز پنجشنبه در خراسان جنوبی تعطیل اعلام شد

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: بنا به درخوست مردم قدرشناس استان، تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی روز پنجشنبه تعطیل است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت روز چهارشنبه اعلام کرد: با عنایت به درخواست‌های مکرر مردم مبنی بر حضور در مراسم بدرقه و تشییع پیکر مطهر آیت الله شهید رئیسی، فردا در استان خراسان جنوبی تعطیل عمومی اعلام می‌شود.

وی افزود: تمامی ادارات، دستگاه‌های اجرایی، نهادهای عمومی، سازمان‌ها، بانک‌ها، دانشگاه‌ها و شهرداری‌های استان روز پنجشنبه سوم خرداد تعطیل هستند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: تمامی دستگاه‌های خدمات رسان فردا در آماده باش کامل و ملزم به ارائه خدمات به شهروندان هستند.

وی با اشاره به برنامه پیش بینی شده برای تشییع پیکر مطهر شهدای خدمت در سطح کشور ادامه داد: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، مراسم تشییع و بدرقه ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح پنجشنبه از میدان جانبازان بیرجند (جوار پارک شهدای گمنام) آغاز می‌شود.

قناعت گفت: مراسم در مسیر بلوار پاسداران ادامه می‌یابد و به فرهنگسرای شهر در بلوار صیاد شیرازی ختم می‌شود.

وی با اشاره به مراسم تشییع حماسی و تاریخی شهدای خدمت در استان‌های آذربایجان شرقی، قم و تهران تصریح کرد: این آیین‌ها بازتاب جهانی داشت و رسانه‌های غربی نتوانستند چشم بر شکوه حضور مردم در این مراسم تشییع ببندند.

استاندار به عشق و ارادت مردم خراسان جنوبی به آیت الله رئیسی اشاره کرد و گفت: مردم خراسان جنوبی در این اتفاق ۲ منتخب خود را در قوه مجریه و مجلس خبرگان رهبری از دست دادند و داغ بزرگی را بر دل دارند.

وی با اشاره به حضور مهمانان کشوری و شخصیت‌ها در بیرجند و دعوت از همه مردم برای حضور در مراسم تشییع پیکر مطهر آیت الله شهید رئیسی افزود: مردم ما در این مراسم سنگ تمام خواهند گذاشت و آخرین سفر استانی رئیس جمهور فقید خود را باشکوه بدرقه خواهند کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌ الرضا و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و با همراهان خود همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا(ع) به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر شهید جمهور پس از تشییع در شهرهای تبریز، قم و تهران، روز پنجشنبه سوم خرداد برای تشییع و وداع مردم خراسان جنوبی به بیرجند و سپس به مشهد مقدس منتقل خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha