۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۵۱
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85486335
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

خاک ماتم بانوان ایلامی در سوگ «بِرا و روله»

۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۵۱
کد خبر: 85486335
خاک ماتم بانوان ایلامی در سوگ «بِرا و روله»

ایلام - ایرنا - غمی عمیق و صادقانه در فراخنای جانشان رخنه کرده بود و از اعماق وجودشان گریه می‌کردند و مویه سر می‌دادند گویی که عزیزترین شخص زندگیشان را از دست داده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امروز مصلی شهر ایلام میزبان جمع زیادی از بانوان بود که مویه گر شهادت و عروج ناباورانه رئیس جمهور محبوبشان بودند.

بانوان ایلامی از هر سن و سال و قشری، کوچک و بزرگ، پیر و جوان، میانسال و خردسال خود را به مصلی شهر ایلام رسانده بودند تا در غم و سوگ عظمای رئیس جمهور و دیگر شهدای خدمت شریک شوند.

غم از دست دادن رئیس متواضع و فروتن قوه مجریه برای بانوان ایلامی چنان سهمگین و سنگین بود که به سنت عزای محلی، برخی از بانوان چادر و عبای خود را گِل مالیده بودند.

زنان مسن تر، رئیسی رو چونان فرزند خویش پنداشته و به سبک عزاداری سنتی "روله روله کُنان" (در زبان محلی ایلام رولَه کنایه از فرزند است) و بانوان جوانتر و میان سال "بِرا بِرا کُنان" (برا در زبان محلی همان برادر است) به اقامه عزا می پرداختند.

زنان ایلامی که خود را به نوعی صاحب عزای شهادت رئیس جمهور و دیگر شهدای خدمت می دانستند به سبک و شیوه کاملا محلی و بومی در مصلی شهر ایلام به عزاداری سنتی خاص بانوان این منطقه پرداختند.

بانوان ایلامی نشان دادند که آیت الله رئیسی تا چه اندازه در نزد آنها محبوب و گرامی است و همچون عزیز از دست داده برایش مادری و خواهری کردند.

آنها با در دست داشتن پوسترهایی مزین به عکس رییس جمهور فقید و دیگر شهدای خدمت مویه هایی با گویش محلی کُردی، لری و لکی سر دادند.

خاک ماتم بانوان ایلامی در سوگ " بِرا و روله"

عمق اندوه فراغ آیت الله رئیسی در چهره بیشتر بانوان حاضر در این اجتماع هویدا بود و بانوان تکی یا گروهی در رثای شهادت رئیس قوه مجریه و دیگر همراهان شهید حادثه بالگرد به مرثیه سرایی پرداختند.

نکته جالب توجه اینکه برخی از بانوان با اینکه مجلس ترحیم به پایان رسیده بود اما همچنان در خلوت خود برای آیت الله رئیسی مویه (مور) می کردند.

به گزارش ایرنا، توزیع حلوا و خرما، حضور تعدادی از خادمان آستان قدس رضوی، مداحی و سخنرانی از جمله برنامه های اجتماع بزرگ بانوان ایلام در مصلای امام خمینی(ره) بود.

به گزارش ایرنا، بالگرد حامل بالگرد حامل"آیت الله سید ابراهیم رئیسی" رییس قوه مجریه، "حسین امیرعبدالهیان" وزیر امور خارجه، "آیت الله سید محمدعلی آل هاشم" نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، "مالک رحمتی" استاندار آذربایجان شرقی، سردار" سید مهدی موسوی" فرمانده و سرتیم یگان حفاظت ریاست جمهوری، تیم پروازی آشیانه ارتش شامل سرتیپ دوم خلبان سید ناصر مصطفوی، سرتیپ دوم خلبان محسن دریانوش و سرهنگ دوم بهروز قدیمی خدمه کادر پرواز روز یکشنبه هفته جاری پس از افتتاح سد مرزی «قیز قلعه‌سی» در مسیر افتتاح پروژه «ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز» در منطقه ورزقان دچار سانحه سقوط شد و تمام سرنشینان این بالگرد در شب ولادت امام رضا (ع) جان به جان آفرین تسلیم کردند و شهدای خدمت نام گرفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha