۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۰۷
کد خبرنگار: 5616
کد خبر: 85486331
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

صالحی :شهید امیر عبداللهیان کاردانی متخصص با درک و فهم بالا از مسائل بین الملل بود + فیلم

تهران - ایرنا - رئیس سابق سازمان انرژی اتمی کشور گفت: حسین امیر عبداللهیان ویژگی های بارزی چون نجابت، تواضع، کاردانی، درک و فهم از موضوعات و تخصص اش از مسائل منطقه ای و بین المللی داشت.

علی اکبر صالحی رییس سابق انرژی اتمی کشور روز چهارشنبه در حاشیه مراسم تشییع پیکر مطهر شهید جمهور آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانش در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به سهم‌خود این ضایعه عظیم و دردناک از دست دادن شهدای خدمت و در راس ایشان آیت الله رییسی را به مقام‌معظم رهبری(حفظه الله) و ملت شریف ایران و بویژه خانواده های گرانقدرشان تسلیت عرض می کنم. مقام شهادت برای این عزیزان با خصوصیات بارز و انقلابی مناسب بود.

صالحی :شهید امیر عبداللهیان کاردانی متخصص با درک و فهم بالا از مسائل بین الملل بود + فیلم

وی در ادامه تصریح کرد: خداوند مقدر کرد این شهدای والامقام در اوج عزت و عظمت با مقام شهادت عروج کنند. توفیق داشتم در خدمت شهید حسین امیر عبداللهیان باشم و به دلیل ویژگی های بارزی چون نجابت، تواضع، کاردانی، درک و فهم از موضوعات و تخصصش از مسائل منطقه ای و بین المللی به عنوان معاون در حوزه عربی آفریقایی منصوب شد.

رئیس انرژی اتمی اسبق خاطرنشان کرد: در این ۲سال و اندی که وزیرخارجه بودند انصافا خوش درخشیدند. وی درخت حوزه بین الملل را کاشت و به ثمر نشستن این نهال را به خوبی هدایت کرد اما تقدیر الهی بود که این چنین زیبا و در مقام شهید عروج کند.

صالحی :شهید امیر عبداللهیان کاردانی متخصص با درک و فهم بالا از مسائل بین الملل بود + فیلم

به گزارش خبرنگار ایرنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه تهران بر پیکر رئیس‌جمهور شهید و شهدای خدمت نماز اقامه کردند.

مراسم تشییع شهدای خدمت از صبح امروز چهارشنبه با حضور جمع زیادی از مردم، رؤسای قوای مقننه و قضائیه، مقامات، مسئولان کشوری و لشکری با قرائت آیاتی از قرآن مجید در دانشگاه تهران برگزار شد.

پس از اقامه نماز، پیکر آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، آیت‌الله «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز، «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی، «سید مهدی موسوی» سرتیم حفاظت رئیس جمهور و سه نفر از تیم پرواز از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی بر دستان مردم خداجو تشییع شد.

صالحی :شهید امیر عبداللهیان کاردانی متخصص با درک و فهم بالا از مسائل بین الملل بود + فیلم

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه بود که آیت الله رئیسی در سفری استانی به آذربایجان شرقی برای حضور در مراسم افتتاح سد مرزی قیزقلعه‌سی همراه با همتای آذربایجانی خود به شمال این استان در نزدیکی مرز همسایه شمال غربی کشورمان سفر کرده بود که در بازگشت به تبریز، بالگرد حامل رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی، تیم محافظت و کروی پروازی دچار سانحه شد و سقوط کرد که در اثر این سانحه، همه مسافران این پرواز به شهادت رسیدند و آخرین سفر استانی آیت الله رئیسی، نیمه‌تمام باقی ماند.

روز گذشته نیز در استقبالی بی نظیر، مردم تبریز و قم در مراسم وداع با پیکر آیت الله رئیسی و دیگر شهدای این سانحه حضور یافتند و مراسمی میلیونی برای وداع با پیکر شهدای خدمت رقم زدند؛ مراسم وداع مردم پایتخت هم با رئیس‌جمهور و همراهان او شب گذشته در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha