از شیرشاه تا رحمان بی‌رحم؛ مشق قهرمانی آزادکاران در مازندران

نوشهر - ایرنا- برآیند برگزاری نهمین مرحله اردوی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ایران در شهرستان نور مازندران به گفته رییس هیات کشتی مازندران حاکی از آن است که همه کشتی گیران از آمادگی کامل برخوردار بوده تا بتوانند در مسابقات المپیک پاریس ۲۰۲۴ خوش بدرخشند.

به گزارش ایرنا، اردوی آماده‌سازی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ایران برای حضور در مسابقات المپیک پاریس در شهرستان نور برگزار شد که نکته مهم این دوره این بود که حسن یزدانی (ملقب به شیر شاه) بعد از مدت ها دوری از میدان‌ها به دلیل آسیب دیدگی و جراحی کتف در وزن ۸۶ کلیوگرم در این اردو حاضر شد.

المپیک ۲۰۲۴ پاریس در تاریخ پنجم تا ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

رییس هیات کشتی استان مازندران روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که همه کشتی گیران از آمادگی لازم برخوردار هستند، گفت: فضای بسیار خوبی بر اردوی آزادکاران حاکم بوده و کشتی گیران در این دوره از اردوی شهرستان نور با انگیزه بالا تمرینات خوبی را پشت سر می گذرانند.

امید شایگان امروز -پنجشنبه- را پایان اردوی ۲ هفته ای تیم ملی کشتی آزاد اعلام و اضافه کرد: اردوی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان با توجه به امکانات خوب تدارک دیده شده در شهرستان نور تمرینات بسیار خوبی را دنبال کردند.

از شیرشاه تا رحمان بی‌رحم؛ مشق قهرمانی آزادکاران در مازندران

وی هدف از برگزاری این اردو در نور را انجام دادن تمرینات در هوای مطلوب دانست و گفت در کنار آن به ایجاد تنوع اردویی برای کشتی گیران برنامه ریزی شد.

شایگان تصریح کرد: فضای بسیار خوبی بر فضای تمرینات در دوره از اردو حاکم بوده و رابطه بسیار خوبی بین کشتی گیران وجود دارد و این ارتباط دوستانه ما را به کسب موفقیت در رقابتهای جهانی المپیک پاریس امیدوارتر کرده است.

رییس هیئت کشتی استان مازندران اظهار کرد: تمام امکانات لازم از جمله محل اسکان مطلوب، سالن بدنسازی و استخر برای ملی‌پوشان در شهرستان نور تدارک دیده شد و در طول مدت برپایی اردوی تیم‌های ملی کشتی آزاد نیز مسوولان امر از نزدیک تمرینات آماده‌سازی ملی‌پوشان را نظاره‌گر بودند.

شایگان اضافه کرد : حضور تیم ملی کشتی آزاد ایران در نور سبب افزایش انگیزه بین کشتی‌گیران جوان و آینده‌دار این شهرستان و مازندران شد و فرصت بسیار خوبی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد تا از نزدیک با تیم ملی آشنا شوند تا با نگاهی امیدوارانه‌تر به آینده به کشتی خود ادامه دهند.

شایگان با اشاره به این که حسن یزدانی باید در رقابت‌های کشتی رنکینگ‌دار جام پولیاک امره مجارستان که در اواسط خرداد برگزار می شود شرکت کند، یادآور شد: در این رقابت‌ها حسن یزدانی با نظر کادر فنی تیم ملی پس از هفت ماه دوری مجدد به روی تشک مسابقه باز خواهد گشت و بعد از این رقابت در المپیک پاریس شرکت می کند.

در پیکارهای مجارستان، علی مومنی، شهداد خسروی، عباس ابراهیم‌زاده، محمدعلی عموزاد، علی رضایی، عادل پناهیان، حسن یزدانی، امیرحسین فیروزپور، ابوالفضل بابالو و امیررضا معصومی ترکیب تیم ملی کشورمان را در اوزان دهگانه تشکیل می‌دهند.

به گفته وی در اردوی شهرستان نور همه عوامل مربوط از مربیان گرفته تا دکتر تغذیه و روانشناس حضور دارند.

از شیرشاه تا رحمان بی‌رحم؛ مشق قهرمانی آزادکاران در مازندران

به گزارش ایرنا، نهمین از اردوی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان تا اواخر هفته جاری در شهرستان نور استان مازندران ادامه دارد.

اسامی کشتی گیران حاضر در اردوی تمرینی استان مازندران به شرح زیر است:

۶۵ کیلوگرم: رحمان عموزاد (مازندران) (ملقب به رحمان بی رحم)

۷۴ کیلوگرم: یونس امامی (تهران)

۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی (مازندران)

۹۷ کیلوگرم: امیرعلی آذرپیرا (تهران) کامران قاسم پور (مازندران)

۱۲۵ کیلوگرم: امیرحسین زارع (مازندران)

سرمربی: محسن کاوه

مربیان: مهدی تقوی – احسان امینی – اباذر اسلامی

مربی بدنساز: عباس خدایاری

ماساژور: سجاد امیری

روانشناس: دکتر خسرو حمزه

سرپرست: علی روحی

از شیرشاه تا رحمان بی‌رحم؛ مشق قهرمانی آزادکاران در مازندران

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha