۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۰۸
کد خبرنگار: 1425
کد خبر: 85486255
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

دلمان غم بار است سید

۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۰۸
کد خبر: 85486255
آزاده خرم
دلمان غم بار است سید

ایلام - ایرنا - اشک امانمان نمی‌دهد، غم سراسری چقدر سخت و سنگین است، در مصیبت صاحبان عزا به دلدادری نیاز دارند، اما چند روز است همه یک دل صاحب عزا هستیم و هیچ کس نیست یاری دل‌های غمبارمان باشد.

به گزارش ایرنا، امروز ملت ایران سومین روز نبود رئیس جمهورشان را سپری می کنند، وداع همیشگی با سید محرومان نزدیک و فردای تلخ، آرامیدن خادم الرضا(ع) در جوار محبوبش امام مهربان را ناباورانه نظاره‌گرند.

دلمان تنگ است و هیچکس جز حضور تو آرام بخشمان نیست "سید"، کوچک و بزرگ، پیر و جوان از گوشه گوشه ایران تو را می‌خوانند، از آن نوجوانی که چهره او از قاب تلویزیون پخش شد و اشک امانش نمی‌داد تا آن بانویی که مادرانه برایت عزاداری می‌کرد یا آن پدری که تو را سید عزیز و عزیز ملت خطاب می‌کرد و سیل اشک چهره‌اش را خیس کرده بود.

امروز در کمال ناباورانه تشییع تو بود، پیکهر پاک و مطهرت به همراه هفت ستاره آسمانی دیگر بر روی دستان ملتی تشییع شد که روزی آنرا به سوی تو بلند کردند و امروز در غم شهادت مظلومانه‌ات بر سرشان پایین می‌آمد.

دلمان غم بار است سید

امروز اگرچه تشییع پیکرت در تهران برگزار شد اما در جای جای ایران همه ذکر وداع با تو و همراهانت را زمزمه کردند و تو را خواندند، نمیدانی چقدر دلمان غم بار است" سید".

مصلی امام خمینی(ره) ایلام نیز امروز میزبان اجتماع بزرگ بانوان عزادار بود، بانوانی که آمده بودند تا مادرانه و خواهرانه در سوگ شهادت مظلومانه هشت میهمان آسمانی عزاداری و غم و اندوه خود را ابراز کنند.

جمع زیادی از بانوان ایلامی با حضور در این آیین و عزاداری به شیوه سنتی، اوج غم و اندوه‌شان را در غم شهادت تو و همراهانش ابراز کردند.

شیون زنان ایلامی با ساز محلی غمناک که فضای مصلی را با پر کرده بود سوز دل‌ها را بیشتر و اشک را میهمان چهره‌ همه حضار و اقشار مختلف مردم کرده بود.

در خیل جمعیت بانوانی که برای عزاداری آمده بودند، دلتنگی مادرانه بانویی که بی‌قرار در مصلی قدم و با فریاد و ناله با گویش محلی "رئیس جمهور" را صدا می‌زد از سوزآورترین صحنه‌های این محفل بود.

دلمان غم بار است سید

بسیاری از کودکان و نوجوانان نیز در این محفل به همراه مادرانشان حضور داشتند و هم‌نوا با آن‌ها به عزاداری و سوگواری پرداختند.

اجتماع بانوان در این برنامه اگرچه غم انگیز بود اما صحنه و نمایشی زیبا از قدردانی و وفاداری بانوان این دیار را نشان می داد که‌ به رسم قدردانی از خدمات سید محرومان ابراز می‌کردند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha