قشمی ها برای شرکت در مراسم تشییع پیکر خادم‌الرضا(ع) راهی مشهد شدند

قشم - ایرنا - رییس تبلیغات اسلامی قشم گفت: ۱۹۰ نفر از اقشار مختلف مردم این شهرستان مرزی با استفاده از یک دستگاه اتوبوس و چندین دستگاه خودرو شخصی از مسیر زمینی راهی مشهد مقدس شدند، تا فردا(پنجشنبه) در آیین تشییع و خاکسپاری پیکر خادم الرضا(ع) رییس‌جمهور شهید در حرم مطهر رضوی حضور یابند.

حجت‌الاسلام غلامعلی کاظمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهوری اسلامی ایران، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و دیگر همراهان ایشان در سانحه سقوط بالگرد، اظهار کرد: ۴۰ نفر از این زائران در قالب یک کاروان با یک دستگاه اتوبوس و ۱۵۰ زائر دیگر نیز به صورت خودجوش و مردمی با وسایل شخصی راهی مشهد الرضا(ع) شدند.

وی توضیح داد: اعزام زائران کاروان ۴۰ نفره از این شهرستان مرزی با حمایت معاونت های فرهنگی و عمرانی سازمان منطقه آزاد و به همت اداره تبلیغات اسلامی قشم برنامه ریزی و انجام شده است.

رییس تبلیغات اسلامی قشم با بیان اینکه شهید جمهور، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی در زمره مسئولان تراز انقلاب اسلامی بود که در همه سنگرهای مسوولیت عطر خدمت متواضعانه و روحیه جهادی را با خود به ارمغان می آورد، گفت: مردم بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس با هدف پاسداشت خدمات ماندگار سیدالشهدای خدمت بر تارک تاریخ این مرزوبوم و صداقت و خلوص نیت آن شهید بزرگوار در آیین تشییع و خاکسپاری پیکر خادم الرضا(ع) حاضر خواهند شد.

بر اساس اعلام محسن منصوری، معاون اجرایی رییس جمهور، امروز(چهارشنبه) پیکر آیت‌الله رییسی در تهران تشییع می شود و صبح فردا (پنجشنبه) نیز مردم بیرجند خراسان جنوبی با رییس جمهور شهید وداع خواهند کرد و ظهر فردا پیکر پاک خادم الرضا(ع) به مشهد مقدس منتقل و در حرم مطهر رضوی به خاک سپرده خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دانشگاه تهران بر پیکر رئیس‌جمهور شهید و شهدای خدمت نماز اقامه کردند.

مراسم تشییع شهدای خدمت از صبح امروز چهارشنبه با حضور جمع زیادی از مردم، روسای قوای مقننه و قضاییه، مقامات، مسوولان کشوری و لشکری با قرائت آیاتی از قرآن مجید در دانشگاه تهران برگزار شد.

پس از اقامه نماز، پیکر آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، آیت‌الله «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز، «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی، «سید مهدی موسوی» سرتیم حفاظت رییس جمهور و سه نفر از تیم پرواز از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی بر دستان مردم خداجو تشییع شد.

به گزارش ایرنا، یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه بود که آیت الله رئیسی در سفری استانی به آذربایجان شرقی برای حضور در مراسم افتتاح سد مرزی قیزقلعه‌سی همراه با همتای آذربایجانی خود به شمال این استان در نزدیکی مرز همسایه شمال غربی کشورمان سفر کرده بود که در بازگشت به تبریز، بالگرد حامل رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی، تیم محافظت و کروی پروازی دچار سانحه شد و سقوط کرد که در اثر این سانحه، همه مسافران این پرواز به شهادت رسیدند و آخرین سفر استانی آیت الله رئیسی، نیمه‌تمام باقی ماند.

روز گذشته نیز در استقبالی بی نظیر، مردم تبریز و قم در مراسم وداع با پیکر آیت الله رئیسی و دیگر شهدای این سانحه حضور یافتند و مراسمی میلیونی برای وداع با پیکر شهدای خدمت رقم زدند؛ مراسم وداع مردم پایتخت هم با رئیس‌جمهور و همراهان او شب گذشته در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha