بهره‌مندی ۴۱۴ نفر از خدمات امدادی هلال احمر در مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت

تهران - ایرنا- مسئول ستاد ملی شرایط اضطراری جمعیت هلال‌احمر در مراسم تشییع شهدای خدمت در تهران از افزایش مراجعه به پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر در آیین تشییع شهدای خدمت در تهران خبر داد و گفت: تاکنون به ۴۱۴ نفر خدمات درمانی و درمان سرپایی ارائه شده است.

به گزارش ایرنا؛ راضیه عالیشوندی در حاشیه آیین تشییع شهدای خدمت در تهران اظهارداشت: با توجه به ازدحام جمعیت پس از اقامه نماز و هنگام خروج عزاداران از دانشگاه تهران و در طول مراسم تشییع، تعداد مراجعه‌کنندگان به پایگاه‌ها و تیم‌های امدادی حاضر در مراسم تهران افزایش یافته است.

وی افزود: با توجه به ازدحام جمعیت در طول مراسم تشییع، تعداد عزاداران مراجعه‌کننده به پایگاه‌ها و تیم‌های امدادی حاضر در مراسم تهران به ۴۱۴ نفر افزایش یافته است.

تا ساعت ۱۰:۱۵ امروز چهارشنبه ۲ خرداد، ۴۱۴ نفر با مراجعه به پایگاه‌ها، اتوبوس‌آمبولانس‌ها و تیم‌های امدادی و درمانی هلال‌احمر از خدمات درمانی و درمان سرپایی شامل سرم‌تراپی و ... بهره‌مند شدند.

به گزارش ایرنا ، بالگرد حامل خادم الرضا (ع) شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی روی رودخانه ارس در مرز مشترک با جمهوری آذربایجان، در محدوده شهرستان ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود سقوط کرد.

حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و سه نفر کادر پروازی، دیگر سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند که همگی به شهادت رسیدند.

آیین تشییع پیکر این شهدا صبح روز سه شنبه اول خرداد در تبریز برگزار شد و پس از انتقال پیکر مطهر آنان به تهران و استقبال رسمی در فرودگاه مهرآباد، برای زیارت به قم برده شد؛ شامگاه سه شنبه آیین وداع با شهدای خدمت با حضور پرشور و گسترده مردم تهران در محل مصلای بزرگ امام خمینی برگزار شد.

مراسم تشییع شهدای خدمت نیز از صبح روز چهارشنبه دوم خرداد با حضور جمع زیادی از مردم، رؤسای قوای سه گانه، مقامات، مسئولان کشوری و لشکری با قرائت آیاتی از قرآن مجید در دانشگاه تهران آغاز شد و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه تهران بر پیکر رئیس‌جمهور شهید و شهدای خدمت نماز اقامه کردند.

پس از اقامه نماز، پیکر آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، آیت‌الله «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز، «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی، «سید مهدی موسوی» سرتیم حفاظت رئیس جمهور و سه نفر از تیم پرواز از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی بر دستان مردم خداجو تشییع شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha