وداع با شهیدی از جنس خدمت

۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۱۲
کد خبر: 85485908
وداع با شهیدی از جنس خدمت

اصفهان- ایرنا- امروز مردم با بصیرت ایران اسلامی با قلب‌هایی آکنده از اندوه با شهیدی که شکوه افتخار را در خدمت به بندگان خدا می‌دید وداع کردند، رییس جمهور شهیدی که به مکتبی برای مسوولان عاشق خدمت تبدیل شد و در تاریخ ماندگار ماند.

به گزارش ایرنا، امروز مراسم تشییع پیکر هشتمین رییس جمهور ایران اسلامی که در شب میلاد هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت در اثر سانحه سقوط بالگرد و در راه خدمت به مردم به درجه رفیع شهادت نائل آمد با حضور گسترده و وصف‌ناپذیر مردم برگزار شد.

زندگی سید محرومان با یاد امام هشتم عجین شده بود، در روز ولادت ضامن آهو، حکم تولیت بارگاه رضوی را دریافت کرد، جشن پیروزی ریاست جمهوری او در روز میلاد امام هشتم (ع) برگزار شد و در نهایت در شب میلاد ثامن الائمه(ع) به دیدار دوست شتافت.

سرانجام دعاهای سیدی که خادم الرضا(ع) بود و از کودکی با امام هُمام انس و الفت گرفته بود مستجاب شد و در آخرین پرواز، خلوص خدایی، وفای ولایی، محبت مردمی و پیمان پاکیش را در بلند آسمان ایران با خون پاک خود و یارانش اثبات و امضاء کرد.

اینک او خود را برای ملاقات با امام مهربان آماده می‌کند که افتخار و توفیق تولیت حرمش نصیبش شده بود و با عنوان پر افتخار شهید همنشین امام رضا(ع) خواهد شد، بی‌شک شهادت رییس‌جمهور خادم الرضا در شب میلاد امام رئوف، پاداش خدمت به آستان ضامن آهو است.

شهید آیت‌الله رییسی مصداق بارز مهاجر الی الله بود؛ خادم ملتی که چهره‌ای متفاوت از خدمت را به یادگار گذاشت و نشان داد شهیدان راه خدمت تجلی‌گران نسیم روح بخش ایثار و شهادتند.

شهادت، تقدیر آیت‌الله رییسی بود؛ رییس جمهوری که حق جهاد را ادا کرد و حاکم مسلمانی بود که در سازمان ملل، قرآن کریم را بالای سر برد و برای جمهوری اسلامی عزت و افتخار آفرید.

عدالت‌محوری و فسادستیزی از ویژگی‌های بارز این شهید خدمت به‌شمار می آید و سرانجام «سید شهیدان» راه خدمت شد.

شهید جمهور، وفادارانه و خالصانه دغدغه‌های رهبری را دنبال کرد، صداقت اخلاصش در مقابل محرومان و اقتدارش در برابر مستکبران جهان جلوه‌ای از حکمرانی علوی و احیاگر خدمت جهادی، تواضع و پرهیزگاری بود و جان خود را در راه خدمتگزاری به مردم میهن تقدیم کرد.

وداع با شهیدی از جنس خدمت

امروز مردم برای شهادت آیت‌ الله رییسی سوگوارند و اکنون ایران، سراسر غرق و ماتم و بیرق های عزاداری با تصاویر شهید جمهور و همراهانش برافراشته شده است، همه چیز گواه از آن دارد که آیت الله رییسی همیشه در اذهان مردم و تاریخ ماندگار خواهد ماند و الگویی تمام‌عیار برای خدمت خواهد شد.

بدون تردید، نماد جدیدی به فصل‌های تاریخ اضافه خواهد شد زیرا بخشی از درخشش‌های تاریخ انقلاب اسلامی مدیون زحمات و خدمات بی دریغ آیت الله رییسی فقید است.

معیار اصلی شهید جمهور خدمت بی‌منت به مردم بود و امروز ایرانیان و مردم آزاده جهان گواهی خواهند داد که «اللّهُمَ اِنّا لا' نَعلَمُ مِنهُ الا خیرا"».

آیت الله رییسی فراتر از یک مقام سیاسی و از مصادیق بارز «سیدالقوم خادمهم» برای مردمان ایران زمین بود و امروز مردم با بصیرت ایران با حضور خویش در مراسم تشییع پیکر این شهید تاکید کردند که این عزیز به شوق خدمت ردای شهادت پوشید.

در انتها می توان نوشت بدرود ای تجلی بصیرت ملت ایران، سید مظلومان، سرباز بی‌تکلف ولایت، دست پاک فساد ستیز، خدابین و خاستگاه مردم ایران اسلامی.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیّد ابراهیم رییسی هشتمین رییس‌جمهور ایران و متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ در شهر مقدس مشهد بود و مسوولیت‌هایی چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نائب رییسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.

آیت‌الله رییسی عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی در سانحه هوایی به همراه همه همراهان به مقام رفیع شهادت نایل شد.

پیکر شهید آیت‌الله رییسی و شهدای خدمت روز چهارشنبه بعد از اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب در تهران تشییع شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha