۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۳
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85485902
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشکل عمده رفع تداخل اراضی کشاورزی در قزوین نقشه‌های هوایی است

قزوین - ایرنا - مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: مشکل عمده رفع تداخل اراضی کشاورزی در استان فقدان نقشه‌های هوایی برای برخی از پلاک‌ها است.

مهدی رحماندوست روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای تامین و جبران نقشه‌های هوایی در روند رفع تداخل اراضی با سازمان نقشه برداری کشور مذاکراتی صورت گرفته تا وضعیت کاربری زمین از دهه‌های گذشته تاکنون به استان قزوین ارسال شود.

وی اضافه کرد: یک هزار و ۲۰۲ پلاک از اراضی استان قزوین مشمول رفع تداخل اراضی است که با کسر ۱۹۰ پلاک متعلق به مستثنیات، در مجموع یک هزار و ۱۲ پلاک در کمیسیون رفع تداخل اراضی استان تحت بررسی کارشناسی قرار گرفته و بیش از ۹۰ درصد آن تکمیل شده است.

رحماندوست با بیان اینکه ۳۰ تا ۴۰ پلاک از اراضی کشاورزی مشکلات مرزی دارند، ادامه داد: برخی از این مشکلات مربوط به دهه‌های قبل از انقلاب است که همچنان باقی مانده و در حال انجام کارهای حقوقی هستیم تا بتوانیم مشکلات این اراضی را برطرف سازیم.

این مسوول با بیان اینکه رفع تداخل اراضی کشاورزی استان قزوین تا پایان شهریورماه به پایان می‌رسد، ادامه داد: تاکنون رفع تداخل اراضی شهرستان‌های البرز، بویین زهرا و آبیک به پایان رسیده و هم اکنون رفع تداخل شهرستان‌های قزوین و تاکستان در حال تکمیل و اتمام است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قزوین یادآور شد: رفع تداخل اراضی و حدنگاری اراضی از مهم ترین موضوعاتی است که می‌تواند به صدور اسناد ثبتی برای زراعان کشاورزی منجر شود.

گفتنی است، تاکنون از بین یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل، کار کارشناسی ۹۳۱ پلاک به پایان رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha