معترضان به جنگ غزه، بارها سخنان بلینکن در مجلس سنا را قطع کردند

تهران- ایرنا- همزمان با حضور «آنتونی بلینکن» در مجلس سنا، معترضان به جنگ غزه صحبت‌های وی را حین سخنرانی در جلسه استماع بارها قطع کرده و او را جنایتکار جنگی و مسئول نسل‌کشی مردم غزه خطاب کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنتونی بلینکن دیروز سه‌شنبه در جلسه استماع مجلس سنا همراستا با موضع جو بایدن، دادستان ارشد دادگاه جنایات جنگی لاهه را به دلیل تلاش برای دستگیری بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل محکوم کرد.

سخنان وی در حالیکه با سناتورها بر سر پیشنهاد بودجه سیاست خارجی دولت بایدن گفت‌وگو می‌کردند، بارها از سوی معترضانی که سیاست واشنگتن در قبال تل آویو و جنگ علیه غزه را محکوم می‌کردند، قطع شد.

گزارش‌ها نشان می دهد در حالی که بلینکن در حال ارائه بیانیه‌های آغازین بود، روسای کمیته‌های روابط خارجی و تخصیص سنا جلسات استماع را دستکم شش بار متوقف کردند. معترضان در حالیکه از جای خود برخاسته و مخالفت خود را با موضع دولت فریاد می زدند، وی را «جنایتکار جنگی» خطاب کرده و مسئول «نسل کشی» مردم فلسطین می دانستند.

چندین معترض نیز در حالیکه سکوت کرده بودند، دستان خود را به رنگ قرمز آغشته کرده و پشت سر بلینکن بالا گرفتند.

اما بلینکن در این جلسات چندین بار بر موضع دولت بایدن تاکید کرد و گفت که دادگاهی که اسرائیل و آمریکا آن را به رسمیت نمی شناسند، صلاحیت ندارد و اقدام دادستان در صدور حکم علیه مقامات اسرائیلی را بسیار اشتباه دانست.

گزارش‌ها حاکی است جمهوری خواهان مجلس سنا به دلیل این تصمیم دیوان لاهه، تهدید به تحریم کارکنان این دادگاه بین المللی کیفری کرده اند، اما دولت بایدن هنوز موضعی اتخاذ نکرده است. با این حال، بلینکن در همین زمینه خاطرنشان کرد که در صورت نیاز، دولت با سناتورها برای در پیش گرفتن واکنش مناسب همکاری خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha