رونالدو در یورو؛ سن برای او یک عدد است

تهران- ایرنا- فوق‌ستاره پرتغالی فوتبال جهان در آستانه تجربه ششمین حضورش در جام ملت‌های اروپا است تا ثابت کند که همچنان یک مهره تاثیرگذار است.

به گزارش ایرنا، لیست تیم ملی فوتبال پرتغال برای رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ اعلام شد که نام یکی از پرافتخارترین بازیکنان فوتبال جهان نیز به چشم می‌خورد؛ بازیکنی که عملکرد بی‌نظیر وی در تمام تورنمنت‌های فوتبالی موجب حیرت کارشناسان است. کریستیانو رونالدو با پنج توپ طلای فوتبال جهان و ۲۰۶ بازی ملی در حالی گام به یورو خواهد گذاشت که با ۱۲۸ گل برترین گلزن ملی جهان به شمار می‌رود.

رونالدو همچنین پنج دوره جام جهانی را تجربه کرده که در تمام این ادوار موفق به گلزنی شده و همگان در انتظار تصمیم وی برای برای حضور در ششمین آوردگاه بزرگ فوتبال هستند.

رونالدو همچنین در یورو نیز رکورددار است وی از سال ۲۰۰۴ با تیم ملی پرتغال در این مسابقات حضور داشته و با اختلاف برترین گلزن یورو به شمار می‌رود. او در پنج دوره گذشته ۱۴ گل را به ثمر رسانده و اختلاف زیادی با میشل پلاتینی نفر دوم دارد. اسطوره فرانسوی‌ها با ۹ گل در جایگاه دوم است.

رونالدو در یورو؛ سن برای او یک عدد است

نخستین تجربه رونالدو در یورو به سال ۲۰۰۴ بازمی‌گردد که تیم ملی پرتغال در دیدار افتتاحیه و فینال مغلوب یونان شد تا دوربین‌های جهان اشک‌های رونالدو جوان را ثبت کنند. او در آن دوره ۲ گل و ۲ پاس گل داد تا جهان فوتبال، شاهد ظهور پدیده جدیدی باشد.

این مهاجم بین‌المللی در یورو ۲۰۰۸ نیز حضور داشت اما شکست برابر آلمان، مانع از فتح قاره سبز برای او شد. او همچنین در یورو ۲۰۱۲ زمانی که تیم ملی پرتغال پس از باخت ۲-۴ مقابل اسپانیا در ضربات پنالتی، در نیمه نهایی حذف شد، سه گل به ثمر رساند.

رونالدو در یورو؛ سن برای او یک عدد است

رونالدو در یورو ۲۰۱۶ در اوج پختگی بود و می‌رفت تا یکی از تاریخی‌ترین جام‌ها را پرتغال جشن بگیرد. هر چند در مرحله حذفی این دوره از مسابقات مصدوم شد اما تیم ملی پرتغال توانست جشن قهرمانی را برگزار کند.

رونالدو برای پنجمین دوره گام به یورو ۲۰۲۰ گذاشت و عملکرد درخشانی در گلزنی داشت. هر چند مدافع عنوان قهرمانی یورو در مرحله یک‌چهارم نهایی حذف شد اما رونالدو با پنج گل و یک پاس گل کفش طلای این رقابت‌ها را از آن خود کرد.

رونالدو در یورو؛ سن برای او یک عدد است

رونالدو اگر یورو ۲۰۰۴ را با شماره ۱۷ در کنار بازیکنانی مانند فیگو، دکو، مانیش، سیمائو و ریکاردو آغاز کرد با بازیکنانی مانند پپه، نانی برنو آلوز، کوارشما، نونو گومش و هلدر پوستیگا به یورو ۲۰۰۸ رفت و وارث پیراهن شماره هفت فیگو شد. این پایان ماجراجویی رونالدو نبود بلکه او در سال ۲۰۱۲ به همراه فابیو کاروالیو، هوگو آلمیدا، ژائو موتینیو ، روی پاتریسیو، ریکاردو کاستا و نلسون الیویرا گام به برترین تورنمنت فوتبال ملی قاره سبز گذاشت.

رونالدو در ادامه ماجراجویی خود با کمک ویلیام کاروالیو، دانیلو، ژوائو ماریو، آدرین سیلوا، آندره گومس، ژوائو موتینیو، رناتو سانچس جشن قهرمانی یورو ۲۰۱۶ را برگزار کرد.

فوق ستاره فوتبال جهان همچنین در یورو ۲۰۲۰ با نسلی جدید از فوتبال پرتغال به کفش طلای فوتبال ملی اروپا رسید. در این تیم ژوائو کانسلو، نلسون سمدو، ژوزه فونته، روبن دیاس، درو گونکالوس، دیوگو ژوتا، گونکالو گدئس و ژائو فیلیکس حضور داشتند.

رونالدو در یورو؛ سن برای او یک عدد است

رونالدو اکنون در آستانه ششمین یورو خود قرار دارد و اگر اتفاقات ناخواسته فوتبالی در مسیر او قرار نگیرد به یکی از جاودانه ترین بازیکنان این تورنمنت تبدیل خواهد شد. او با درخشش می‌تواند راه خود را برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۶ آمریکا هموار کند و جهانیان را به این باور برساند که سن برای او تنها یک عدد است.

رونالدو در یورو؛ سن برای او یک عدد است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha