۱ خرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۵۱
کد خبر: 85485694
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ادای احترام به رئیس جمهور شهید ایران در دبیرخانه اوپک

لندن- ایرنا- دبیرخانه اوپک برای احترام به رئیس جمهور فقید ایران و هیات همراه وی در سانحه هوایی، تصویر این شهید والامقام را در مقر این سازمان در وین به نمایش گذاشت.

به گزارش سه‌شنبه شب ایرنا، قاب تلویزیون دبیرخانه اوپک از امروز به تصویر شهید آیت‌الله رئیسی مزین و از طرف اعضا، برای وی طلب آمرزش شده است.

هیثم الغیص دبیرکل اوپک روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای ضایعه ناگوار درگذشت شهدای خدمت را تسلیت گفت و با ملت و دولت ایران ابراز همدردی کرد.

در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای اوپک منتشر شد، آمده است: «با کمال تأسف و اندوه فراوان از درگذشت حزن‌انگیز سیّد ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران و دیگر مقام‌های بلندپایه دولتی باخبر شدیم. اینجانب در این شرایط سخت از طرف خود و همه کارکنان دبیرخانه اوپک، مراتب تسلیت و همدردی خود را به رهبر عالیقدر و ملت جمهوری اسلامی ایران و خانواده‌های آقای رئیسی و دیگر مسئولان ابراز می‌کنم.»

این بیانیه می‌افزاید: «همه اعضای اوپک با خانواده آقای رئیسی، رهبر عالیقدر و مردم جمهوری اسلامی ایران ابراز همدردی می‌کنند.»

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و دیگر همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

این ضایعه ناگوار تاکنون با موجی از واکنش‌ها در سراسر جهان مواجه شده است. ساعاتی پیش پرچم سازمان ملل متحد در مقرهای این سازمان در نیویورک، وین، ژنو و لندن به حالت نیمه برافراشته درآمد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha