۱ خرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۵۰
کد خبر: 85485677
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

خون شهید آیت الله رییسی وجدان های خفته را بیدار کرد

خمین - ایرنا - امام جمعه خمین گفت: خون شهید آیت الله رییسی و همراهانش فاصله بین مردم و حکومت که توسط رسانه های غربی ایجاد شده بود را از بین برد و وجدان ها خفته مردم را بیدار کرد .

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید قاسم میرصادقی شامگاه سه شنبه در آیین پاسداشت شهدای خدمت در مصلای امام خمینی خمین با تسلیت شهادت رییس جمهور و هیات همراه افزود: ایران خواستگاه تربیت و پرورش شهدایی نظیر بهشتی ها، سردار سلیمانی و شهید آیت‌الله رییسی است.

وی اظهار کرد: مردم ولایی و قدرشناسی به پاس خدمات ارزنده رییس جمهور در آیین تشییع پیکر مطهر ایشان و برگزاری مجالس عزاداری سنگ تمام گذاشتند.

امام جمعه خمین با بیان اینکه نظام اسلامی ما ولایی است، گفت: در این نوع نظام حکمرانی براساس پیوند با مردم است.

حجت الاسلام میرصادقی بیان کرد: در نظام ولایی یک مرکز وحدتی پیرامون ولی جامعه برقرار است و هرکس در هرجای عالم جذب این محیط می شود.

امام جمعه خمین سیاست مدار تراز اسلام را امام علی(ع) عنوان کرد و افزود: این امام بزرگوار عاشق مردم بود و در خواب و استراحت نیز دغدغه مردم را داشت.

حجت الاسلام میرصادقی گفت: کارگزاران جمهوری اسلامی ایران نیز از امام علی الگو گرفته اند و امام خمینی، مقام معظم رهبری و شهدایی چون بهشتی و سردار سلیمانی و سیدالشهدای خدمت نیز در این مکتب پرورش یافته اند.

امام جمعه خمین مردمی بودن را ویژگی خاص شهید آیت الله رییسی دانست و گفت: مقام معظم رهبری نیز از این شهید بزرگوار بعنوان چهره مردمی و خستگی ناپذیر یاد می کنند.

حجت الاسلام میرصادقی ادامه داد: آیت الله رییسی شخصیتی خوش سابقه و آرامش بخش برای مردم بود که بیش از ۴۵ سال در عرصه های مختلف به مردم خدمت کرده است.

وی تصریح کرد: آیت الله رییسی عاشق شهادت در راه خدمت به مردم بود و بدون تردید همین موضوع را در شب میلاد امام رضا(ع) طلب کرده است.

امام جمعه خمین توضیح داد: شهید امیرعبدالهیان وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی با دیپلماسی اقتصادی دستاوردهای بسیاری را برای مردم این به ارمغان آورد و رییس جمهور و وزیر امورخارجه در سفری به شهادت رسیدند که به هدف دیپلماسی اقتصادی انجام شد.

حجت الاسلام میرصادقی ، امام جمعه تبریز را شخصیتی بسیار مردمی و دوست داشتنی بیان کرد و گفت: تیم حفاظت و خلبان ها در نظام اسلامی تربیت شدند و مزد خدمت صادقانه خود را از امام هشتم گرفتند.

وی تاکید کرد: نظام اسلامی پرورش دهنده شخصیت های است که هریک از دیگری نورانی تر است و هرگز دچار ناامیدی نخواهند شد.

امام جمعه خمین اظهار کرد: خون شهدا هریک نقشی در باروری این انقلاب ایفا کرده است و خون شهید سلیمانی برخلاف خیال باطل دشمن جبهه مقاومت را مدیریت کرد.

حجت الاسلام میرصادقی گفت: این نظام مقدس مانند دریا می جوشد خس و خاشاک را به ساحل پس میزند و گوهرهای گرانبهایی مانند شهید رییسی را می پروراند.

وی جمهوری اسلامی را حرم دانست و گفت: نباید با تردید پیوند خود را از این خیمه عظیم قطع کنیم .

حجت الاسلام میرصادقی افزود: امام راحل نیز وعده داده بودند که با رفتن یک خدمتگزار هیچ خللی به نظام وارد نمی شود.

وی اضافه کرد: خطرات، سختی ها و مشکلات در هر جامعه ای پدید می آید و فرق اساسی میان مشکلات ما با اروپا در نزدیکی ما به قله و فرو رفتن هر روزه آنها در بهمن مشکلات است.

امام جمعه خمین تاکید کرد: شهیدان رییسی و امیر عبدالهیان تراز ریاست جمهوری و وزارت امورخارجه را افزایش دادند و توقع مردم را بالا بردند.

حجت الاسلام میرصادقی ادامه داد: بدون تردید نیروهای جدید به صحنه خواهند آمد و خون شهدای خدمت در راه خدمت به ثمر خواهد نشست.

امام جمعه خمین اضافه کرد: جبهه رسانه ای دشمن در این سانحه که مردم داغدار خدمتگزاران خود هستند، با طرح مسائلی سعی در بحرانی و آشفته نشان دادن کشور دارد در حالیکه کارگزاران با درایت همه ابعاد را رصد می کنند.

حجت الاسلام میرصادقی گفت: پایکوبی صهیونیست ها پس از شهادت رییس جمهور و وزیر امور خارجه به دلیل بحرانی است که مثل خوره آنها را نابود می کند.

وی افزود: صهیونیست ها در افکار عمومی و صحنه بین المللی بی آبرو شده اند و در فضای رسانه ای به دنبال هیجان کودکانه هستند.

امام جمعه خمین ادامه داد: مسوولان به دقت سانحه را بررسی می کنند و اگر سرسوزنی نقش رژیم صهیونیستی در این سانحه مشخص شود، مشت محکمی بر دهان آنها خواهیم کوبید.

حجت الاسلام میرصادقی گفت: رژیم صهیونیستی اگر قدرت داشت از این گوشه غزه به آن گوشه پناه نمی برد و بر غزه تسلط پیدا می کردند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رییسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رییس‌جمهور بودند.

آیت الله رییسی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسوولیت‌هایی چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نائب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha