تمجید وزیر خارجه الجزایر از نقش شهید رئیسی و امیرعبداللهیان در توسعه روابط تهران - الجزیره

تهران - ایرنا - وزیر امور خارجه الجزایر در گفت وگوی تلفنی با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، نقش شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان را در گسترش روابط تهران و الجزیره ستود.

به گزارش سیاست خارجی ایرنا، احمد عطاف وزیر امور خارجه الجزایر سه شنبه شب یکم خرداد 1403 در گفت وگوی تلفنی با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، تسلیت عمیق خود، دولت و مردم الجزایر به دولت و ملت ایران را به مناسبت شهادت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ابراز کرد.

وی همچنین نقش شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان را در گسترش روابط ایران و و الجزایر ستود.

وزیر خارجه الجزایر با اشاره به سفر سال گذشته خو به تهران و سفر رئیس جمهور کشورمان به الجزایر، بر اهتمام طرفین در توسعه مناسبات تاکید و ابراز امیدواری کرد، تلاش‌های مشترک دو کشور و کشورهای اسلامی در حمایت از مردم فلسطین، توقف جنایت و نسل‌کشی در غزه و دستیابی مردم فلسطین به حقوق طبیعی خود ادامه یابد.

سرپرست وزارت امور خارجه نیز ضمن قدردانی از پیام رئیس جمهور و همتای الجزایری، بر نقش موثر شهید دکتر امیرعبداللهیان در توسعه روابط و همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه و اسلامی از جمله الجزایر تاکید کرد.

علی باقری همچنین با اشاره به سفر اخیر شهید آیت‌الله رئیسی به الجزایر افزود: این سفر دریچه‌های متعددی در عرصه توسعه مناسبات میان دو کشور گشود که باید عملیاتی شود.

وی با توجه به محوریت فلسطین در روند رایزنی‌ها و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور، به‌ ویژه از تلاش‌های الجزایر در دوران عضویت این کشور در شورای امنیت سازمان ملل متحد در پیگیری احقاق حقوق مردم فلسطین قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌ الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت الله آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha