اهل سنت قشم در غم شهادت خادم الرضا(ع) سوگواری کردند+ فیلم

قشم - ایرنا - ساحل نشینان اهل سنت جزیره قشم سه شنبه شب در غم شهادت خادم الرضا(ع) و هیات همراه در یادمان شهید گمنام شهر بندری درگهان و مسجد سیدنا حسن بن علی(ع) شهر رمکان به سوگواری پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این ۲ آیین که با قرائت سوره یس(یاسین) و سوره مبارکه آل عمران آغاز شد، قاریان برجسته اهل سنت جزیره قشم با تلاوت های بی نظیر، شرکت کنندگان در این مراسم را از «رحمت و مهربانی بی اندازه خداوند عالم»، «رزق الهی برای شهدا در بهشت» و «زنده بودن شهدا بعد از شهادت» بهره مند کردند.

در ادامه این مراسم که به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و دفتر امام جمعه اهل سنت شهرستان قشم برگزار شده و با استقبال آحاد مختلف مردم جامعه محلی به ویژه برادران اهل سنت شهرهای درگهان و رمکان مواجه شد، خطیبان حاضر در مورد جایگاه شهید و اینکه شهدا زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند، قرار داشتن شهیدان در حریم ربوبیّت الهی و خصوصیات اخلاقی و رفتاری آیت الله رئیسی شهید جمهور از جمله ساده زیستی، ایمان قوی، اخلاص، ولایت مداری، پاک دستی، سخت کوشی و جدیت و عشق به اسلام و ایران سخنرانی کردند.

خطیبان اهل سنت و شیعه در این مراسم همچنین بر این موضوع که «یاد و نام شهیدان کهنه نخواهد شد» و «شهادت؛ ایجاد کننده برکت و تداوم در حرکت به سمت کمال است» و «خداوند بر صبر خانواده شهدا سلام و درود فرستاده است» مطالبی را مطرح کردند.

مردم محلی اعم از اهل سنت و تشیع، مدیران اداری و اعضای شورای تامین شهرستان مرزی قشم و سازمان منطقه آزاد نیز در این مراسم یاد و خاطره رئیس جمهور محبوب و مردمی جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه را گرامی داشتند، شهدایی که به عهد خود با خداوند وفا کردند و در راه خدمت به مردم شهد شیرین شهادت را نوشیدند و مسافر آسمان و بهشت شدند.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی هشتمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه «ورزقان» استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی‌الرضا(ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت‌الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha