۱ خرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۱۰
کد خبرنگار: 2011
کد خبر: 85485608
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری نمایشگاه فرهنگی و تجاری کشورهای عضو «بریکس» در تایلند

تهران- ایرنا- نمایشگاه فرهنگی و تجاری کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به «بریکس» امروز (سه شنبه) با حضور و مشارکت پررنگ ایران در تایلند برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این مراسم که برنامه ریزی برای برگزاری آن از چند ماه قبل آغاز شده بود با یک دقیقه سکوت به احترام شهادت آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری، «حسین امیرعبداللیان» وزیر امور خارجه ایران و همراهان آنان آغاز شد.

پنج کشور بنیانگذار گروه بریکس شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی به همراه سه عضو جدید این گروه شامل ایران، مصر و امارات متحده عربی، کالاهای فرهنگی و محصولات تجاری خود را در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند.

مسئولیت بخش دیپلماسی رسانه ای مراسم به سفارت جمهوری اسلامی ایران در تایلند واگذار شد.

رایزنی فرهنگی سفارت ایران و چند فعال اقتصادی نیز محصولات کشورمان را در این نمایشگاه عرضه کردند.

حدود ۱۵ رسانه معتبر تایلندی و خارجی از جمله چند شبکه تلویزیونی و روزنامه اصلی این کشور در این رویداد مهم حاضر شدند و به پوشش خبری و تصویری آن اقدام کردند.

حدود ۴۰۰ نفر از سفرا و دیپلمات های مقیم بانکوک و شخصیت های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تایلند نیز در این مراسم چند ساعته حضور داشتند.

این اولین برنامه مشترک ایران با سایر اعضای بریکس در تایلند بود که قرار است در سال های آینده نیز برگزار شود.

جمهوری اسلامی ایران از ابتدای سال ۲۰۲۴ همزمان با آغاز عضویت در گروه بریکس، حضوری فعال در رویدادهای این گروه داشته و نمایندگان کشورمان در رویدادهای مختلف بریکس در حوزه‌های سیاست، اقتصاد و فرهنگ به بیان دیدگاه‌ها و طرح‌های پیشنهادی خود پرداخته‌اند.

برچسب‌ها

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha