۱ خرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۱۰
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85485580
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

مصرف قارچ جان کودک چهار ساله نهاوندی را گرفت

۱ خرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۱۰
کد خبر: 85485580
مصرف قارچ جان کودک چهار ساله نهاوندی را گرفت

همدان- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: مصرف قارچ خود رو در یکی از روستاهای این شهرستان باعث مسمومیت اعضای یک خانواده شد که به علت شدت مسمومیت کودک چهار ساله خانواده جان خود را از دست داد.

زهرا ده‌بوره شامگاه سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اعضای خانواده‌ای در یکی از روستاهای نهاوند با مصرف قارچ خود رو دچار مسمومیت و بیماری گوارشی شدند که کودک چهار ساله این خانواده به علت شدت مسمومیت به بیمارستان منتقل و با توجه به شدت آسیب به کبد کودک، برای مداوا به شیراز انتقال یافت اما در نهایت فوت می‌کند.

وی از مردم خواست نسبت به خرید از فروشندگان دوره‌گرد و دستفروش خودداری کرده و با توجه به بارندگی‌های اخیر و رویش قارچ‌های مختلف در طبیعت از چیدن و استفاده آن امتناع کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: تشخیص سمی یا غیرسمی بودن قارچ کوهی در نگاه ظاهری تقریبا غیرممکن بوده و نیازمند تشخیص آزمایشگاهی است و مردم باید از مصرف آنها خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، مسمومیت با قارچ از شایع‌ترین مسمومیت‌هاست که در بعضی موارد منجر به مرگ می‌شود ، علائم مسمومیت با قارچ همچون سایر مسمومیت‌ها با مشکلات گوارشی مانند شکم درد، اسهال و استفراغ شدید آغاز شده و با آسیب رساندن به کبد و کلیه‌ها در مواردی منجر به مرگ می‌شود.

علائم مسمومیت با قارچ سمی از ۲۰ دقیقه تا چهار ساعت پس از خوردن مشاهده می‌شود و حالت تهوع، استفراغ، گرفتگی عضلات، اسهال، کاهش سطح هوشیاری، تنگی نفس، یرقان، تشنج و بی‌حالی یا ضعف از نشانه‌های مسمومیت با قارچ سمی است.

قارچ‌ها انواع مختلفی دارد که بعضی از آنها خوراکی و برخی دیگر سمی است اما به گفته کارشناسان تشخیص آنها از روی ظاهر امکان‌پذیر نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha