۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۲۱
کد خبر: 85485555
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وداع جانسوز مردم قم با رئیس جمهور شهید در آخرین سفر به این استان

قم- ایرنا- مردم قم امروز سنگ تمام گذاشتند و در سومین سفر رئیس جمهور شهید به قم در کمتر از دو هفته وداع باشکوه و جانسوزی با پیکر پاک «رئیسی عزیز» و همراهانش کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امروز قم میزبان رییس جمهور است، اما تفاوتش با دفعات قبل در این است که این بار نه در مقام مرد خدمت بلکه در کسوت رییس جمهور شهید مهمان قم شده‌است.

آری امروز قم سوگوار ابراهیم ایران هست؛ مردی که تربیت شده مکتب خمینی راحل بود و خدمتگزاری به مردم را افتخاری برای خود می دانست.

امروز دلگیرترین غروب سه‌شنبه در قم رقم خورد و پیکر مردان پاک و مطهر در این شهر بدرقه شد و حسرت به دیدار دوباره این مردان در دل مردمان این شهر سنگینی می‌کند.

پیر و جوان، مرد و زن آمده‌اند تا بغض فروخفته خود را در مراسم وداع با شهیدان خدمت باز کنند؛ آه از دل‌هایی که آرام و قرار ندارد و مادران شهیدی که گویی بار دیگر داغ فرزندشان تازه شده است.

اینجا قم است، آشیانه اهل بیت(ع) است، شهری که سال‌های سال مسجد جمکرانش مقصد دردل‌های سید ابراهیم بود.

اشک‌های مادران شهید و گریه‌های سوزناک جوانان و نوجوانان که با رئیس جمهور مردمی خود وداع می‌کنند، صحنه هایی از دلدادگی مردم با محبوب دلشان شهید آیت الله رئیسی است که وی حتی یک لحظه نیز از این مردم غافل نبود و تنها افتخارش نوکری برای آنان بود.

آری اقشار مختلف مردم از هر سلیقه و هر گروهی ، همه آمده‌اند تا با " رئیسی عزیز" وداع کنند و آن شهید گرانقدر و همراهانش را تا عرش بدرقه نمایند.

امروز مردم قم از ساعت‌ها پیش از آنکه پیکر مطهر رئیس جمهور شهید خود را در آغوش بکشند در بلوار پیامبر اعظم(ص) اجتماع کرده و دعای فرج را زمزمه می‌کردند و این مصیبت بزرگ را به حضرت ولی عصر(عج) تسلیت می‌گفتند.

پیکر شهدای خدمت ساعاتی پیش از تهران به قم منتقل و بلافاصله برای برگزاری آیین وداع به مدرسه فیضیه منتقل شد.

این گزارش حاکی است: آیین وداع و تشییع پیکر شهیدان خدمت پس از طواف در حرم حضرت معصومه(س)، با حضور مردم ولایتمدار استان قم تا مسجد مقدس جمکران در حال برگزاری است.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی هشتمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه «ورزقان» استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی‌الرضا(ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت‌الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha